Har börjat bygga mig en rolig gatbil som jag även har tänkt att åka på bana med troligtvis blir det lite rakt fram också, kommer inte bygga den på något speciellt vis utan att den ska vara "bra" på allt.
Denna tråd ska alltså följas varje dag man är vid datan Detta ska bli verkligen bli skoj att se en bmw E30 med turbo 5a från volvo. Som jag vet så är det ingen som har ?!!! Eller. Ett tips blir de också låda ifrån bmw ? ta en diesel låda eller en zf, de kan du fråga via PPF !!
Idag ringde Finess tillbaka till mig angående fullburen så nu är det tjingat och den är beställd. De har semester i 2v till så buren kommer väl troligen lagom till September.
Letar coilovers/bärarmar/bussningar/diff/drivaxlar och troligen bakvagn som är stabilare än orginalet. Måste ha tag i någon som kan mycket om e30/36.. Så känner du att du har koll kan du väl PM
Fick bussningar hemkörda av Jakob AKA grillen idag. Får tacka för ett bra kompispris! Så nu har man nya delrinbussningar fram och bak till bärarmarna, excentriska fram. Nu behöver jag bara inhandla till diffen och silentblocken också..
Jag betalade självklart inte detta pris som sagt tack än en gång grillen!
Bah Ebay är livsfarligt. Råkade klicka hem nya hjullager (ett är redan riktigt dåligt) nya styrleder och stabilisatorstag till krängningshämmaren.. 888kr inkl frakt för allt. Får bli en K&R krängsningshämmare sen också den kostade 900 och är ställbar, blir ju konstig vinkel sen när man släpper ner coiloversen till max