2438
Sök

Datortråden

Got VTEC?
1 593 Inlägg
7 augusti 2008
Har ett problem med min dator jag osså ^^

Kortfattat: Kan inte spela spel på min dator längre, kan spela i ungefär 3-5 minuter sen hänger sig hela datorn. Kan inte gå bort från spelet eller något, det ända jag kan göra är att starta om datorn. hmm

Har gjort typ allt man kan göra förutom att byta delar i datorn o formaterat helt o hållet (men har gjort fullständig systemåterställning). Det är en HP Pavilion dator.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

1 311 Inlägg
7 augusti 2008
740a skrev:
" ingen som kan något om vista ?

Jag har ingen klocka mer på skrivbordet, vet ni hur jag får tillbaka den?"

Kontrollpanelen->utseende-> Egenskaper för windows sidopanelen-> visa alltid sidopanelen då windows startar eller någe ståre ..
Ur problem is solved wink

tack smile

Got VTEC?
1 593 Inlägg
11 augusti 2008
Takashi skrev:

Kortfattat: Kan inte spela spel på min dator längre, kan spela i ungefär 3-5 minuter sen hänger sig hela datorn. Kan inte gå bort från spelet eller något, det ända jag kan göra är att starta om datorn. hmm

Har gjort typ allt man kan göra förutom att byta delar i datorn o formaterat helt o hållet (men har gjort fullständig systemåterställning). Det är en HP Pavilion dator.

Ingen som vet?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

502 Inlägg
11 augusti 2008
Hej. Jag såg denna portabla hdd idag och undrar om dom är något att hänga i granen?
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSH … EOHXFZtSxe
Senast redigerat av klarrre (11 augusti 2008)

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Yrkesförare
1 267 Inlägg
11 augusti 2008
klarrre skrev:
Hej. Jag såg denna portabla hdd idag och undrar om dom är något att hänga i granen?
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSH … EOHXFZtSxe

Japp,de funkar bra wink Har 3st hemma tongue

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

OEM <3
6 957 Inlägg
11 augusti 2008
Folk här kanske kan hjälpa mig med att hitta en laptop`?
Tyckte detta lätt rätt vettigt för pengarna? http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf … D=20-20-20
Får inte kosta över 8k! Ni kan ju länka här eller i min GB.

Tacksam för svar smile

Mvh

OEM <3

385 Inlägg
11 augusti 2008
Tjena !
Har en dator av märket Hp med ganska bra AMD processor tror det är 3200+  och 512 mb i ram.
När jag vill stänga av datorn, dvs trycker på stängav knappen så tar det 1-2 minuter innan "stängav" rutan, den med Viloläge, stängav och starta om, kommer upp.
Vad kan det vara för fel? Kört antivirus och Trojan remover.
Testade i felsäkertläge och då gick det att stänga av helt normatl, rutan kom fram på nån sekund.
Men vanligt så tog det nån minut igen.
Tacksam för svar/nimoz

Diktator
968 Inlägg
11 augusti 2008
Bjork skrev:
Folk här kanske kan hjälpa mig med att hitta en laptop`?
Tyckte detta lätt rätt vettigt för pengarna? http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf … D=20-20-20
Får inte kosta över 8k! Ni kan ju länka här eller i min GB.

Tacksam för svar smile

Mvh

köp macbook.. fast den billigste kostar väl runt 10 000 bärbara varianten? har en själv och förstår inte hur folk kan sitta med bärbara pc datorer, dom är ju som bäbisar, väsnas, måste skötas om, och blir skit varma och jobbiga... min macbook har jag hört fläkten 3 gånger på kanske halv års tid. batteritiden är fortfarande 4 timmar om man lirar spel. jag har både Mac OS, och windows XP på den, vilket gör att jag kan spela pc spel, och jag kan surfa säkert och chatta med polare och göra jobb med Mac os, även airport på den, som gör att jag kan ha trådlöst, ljud, nätvärk, skrivare, helt trådlöst! även hårddisk trådlös, server trådlöst... bäst av allt är att kvaliten är skit bra på produkterna

148 Inlägg
11 augusti 2008
Nån här som vet något om grafikkort? jag har ett problem med det nya! snälla kika in på min tråd på min sida!

Sleeper
3 084 Inlägg
23 augusti 2008
Hej jag har ett litet problem det är så att farsans bärbara startar inte har ingen aning om varför. Det enda jag vet var att den blev dränkt i 150liter 90gradig glykol efter ett rör spruckit till en solvärmeanläggning. Tror ni den går att rädda big_smile?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

123 Inlägg
23 augusti 2008
Takashi skrev:
Takashi skrev:

Ingen som vet?

Kolla värmen och ev. överhettning

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 augusti 2008
Glansen skrev:
http://www.hallekis.com/xx070130-vista.jpg

hur får man de så när man har vista?

Du skaffar Vista Ultimate, eller vad tusan det heter, och ser till att ha ett riktigt bra grafikkort i datorn. big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 311 Inlägg
23 augusti 2008
ewrs skrev:
Glansen skrev:
http://www.hallekis.com/xx070130-vista.jpg

hur får man de så när man har vista?

Jag lyckades med det på tjejens dator. Man kan ju normalt trycka alt+tab (alt+knappen ovanför caps lock) för att skifta mellan olika program. Klicka istället på Windowstangenten + tab! smile

får kolla när jag kommer hem big_smile

tack smile

1 311 Inlägg
24 augusti 2008
Jag har vista home basic sad såg jag nu...går inte att gö så då va?

70 Inlägg
24 augusti 2008
Har en HP compaq nx6110 som laddningsstiftet lossnade från datorn och följde med laddaren ut. Någon som vet om man kan byta detta själv? Vad heter reservdelen som man byter?

Tacksam för svar!!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
Ladda_1987 skrev:
Har en HP compaq nx6110 som laddningsstiftet lossnade från datorn och följde med laddaren ut. Någon som vet om man kan byta detta själv? Vad heter reservdelen som man byter?

Tacksam för svar!!

skriver som i din ursp. tråd.

Har bytt på en HP, vet inte vad delen kostade, men var bara att ta bprt den gamla å löda en ny.

Lätt som en plätt..

Mvh tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
24 augusti 2008
Provar väl att slänga in en fråga här, någon kanske har ett svar tongue

Köpte en speldator för ca 2 år sen, grejerna som sitter i håller fortfarande måttet, kunde lira krävande spel på höga inställningar. Har innan detta inte formaterat datorn själv, fick inte med några skivor och supporten hävdade att man lämnar in datorn för det, så sagt och gjort, lämnade in datorn och fick den formaterad, och allt funkade så bra så.

MEN, så för några månader sen, så bestämde jag mig för att jag ville prova på Vista ett tag, och all form av "gratis support" m.m har ju gått ut, så får inga gratis formateringar längre, så tankade ner Vista, och installerade. Det var väl inte någon höjdare, gick rätt segt på min dator och funkade inte med alla spel och så. Så valde att installera XP igen. Tankade XP, installerade, allt flyter smidigt. UTOM en sak, när jag ska spela, flyter allt segt, spelet hänger sig, laggar osv. Och CPU-användningen ligger på 100%. Men såfort jag tabbar ur spelet, går den ner till 0% och allt flyter smidigt igen.

Vad kan detta bero på? Det hjälper inte att spela The Sims 1, eller ställa ner allting i Race Driver: Grid till looooow, eller så i GTA San Andreas, eller vilket spel man nu tar. Har uppdaterat drivrutiner till grafikkort osv osv tongue Har jag missat något? Nån som har ett liknande problem? tongue

Och som sagt, innan klarade jag krävande spel på "high" på det mesta inom grafik, helt utan problem.. :S
Senast redigerat av Edil_ (24 augusti 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

474 Inlägg
24 augusti 2008
Edil_ skrev:
Provar väl att slänga in en fråga här, någon kanske har ett svar tongue

Köpte en speldator för ca 2 år sen, grejerna som sitter i håller fortfarande måttet, kunde lira krävande spel på höga inställningar. Har innan detta inte formaterat datorn själv, fick inte med några skivor och supporten hävdade att man lämnar in datorn för det, så sagt och gjort, lämnade in datorn och fick den formaterad, och allt funkade så bra så.

MEN, så för några månader sen, så bestämde jag mig för att jag ville prova på Vista ett tag, och all form av "gratis support" m.m har ju gått ut, så får inga gratis formateringar längre, så tankade ner Vista, och installerade. Det var väl inte någon höjdare, gick rätt segt på min dator och funkade inte med alla spel och så. Så valde att installera XP igen. Tankade XP, installerade, allt flyter smidigt. UTOM en sak, när jag ska spela, flyter allt segt, spelet hänger sig, laggar osv. Och CPU-användningen ligger på 100%. Men såfort jag tabbar ur spelet, går den ner till 0% och allt flyter smidigt igen.

Vad kan detta bero på? Det hjälper inte att spela The Sims 1, eller ställa ner allting i Race Driver: Grid till looooow, eller så i GTA San Andreas, eller vilket spel man nu tar. Har uppdaterat drivrutiner till grafikkort osv osv tongue Har jag missat något? Nån som har ett liknande problem? tongue

Och som sagt, innan klarade jag krävande spel på "high" på det mesta inom grafik, helt utan problem.. :S

Formaterade du inte när du installerade xp igen?
Prova gör det annars så ska det nog flyta bättre.

Volvo S60 2.5T AWD

Yellow bug!
1 640 Inlägg
24 augusti 2008
Ruuska_ skrev:
Formaterade du inte när du installerade xp igen?
Prova gör det annars så ska det nog flyta bättre.

Jodå, jag tömde hård-disken helt innan jag installerade XP, så ligger på en helt tom disk. Kom upp från 4gb  ledigt till 210gb, så det skall nog inte vara några problem där.. smile

Hittade detta vid en googling:

"Grafikkortet. Börjar du få blåskärmar eller grafikbuggar efter en stunds spelande kan det vara så att grafikprocessorns kylfläkt och kylfläns kan ha satt igen med damm eller att fläkten rasat. Man brukar oftast höra en hel del missljud i någon månad när fläkten är på väg att bli dålig.".

Det är någon fläkt som väsnats rätt bra i några månader men nu har tystnat, kan det vara som så att det är grafik-kortsfläkten? tongue

Kan också lägga till att laggar spelet, tabbar jag ner och kollar här på Gorg i några minuter, för att sen spela igen, laggar det inte längre, för att senare återkomma efter några minuter tongue
Senast redigerat av Edil_ (24 augusti 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Sök