Så här ska ni göra gott folk om ni får problem ned datorn:
1: Om datorn Hänger sig, ge den först ett pedagogiskt "Hallå här är jag"
2: om 1 inte funkar kan du pröva att smeka den på musen. Det borde ge CPU:n en kick. Det kan visa sig några "groggy" symptom, men det är ingen fara det går över.
3: Om 2 inte fungerar beror det troligtvis på att datorn är överstimulerad & ej längre motaglig för vidare känslighet. Pröva istället att ge den en lavett mitt i skärmen, lagom mycket att den viker sig några grader.
4: Om datorn fortfarande visar motstånd så är det nu befogat att visa mera bestämdhet: Kasta tangent bordet i golvet & ge en välriktad spark mitt i hårdisken!
5: Om datorn vid det här laget inte har svarat på dina kommandon, så är det inget fel på kommando-tolken. Nu är det dax att ta fram hårdhanskarna: Vråla skräckinjagande som en galen tjur & vält över databords helvetet på sidan! Sen släpar du fram den förbannade dumburken! Använd med fördel en spade som tillhygge! Slit bort alla misstänkta kablar i olika färger. När du har gett den ett par omgångar med spaden, då kastar du ut resten av skiten genom fönstret!!
6: Om du har kommit till denna punkt borde alla din problem vara lösta, du har just vräkt dem genom fönstret om du nogrant har följt dessa råd. Du kan nu lungt & skönt slappna av i ett uppfriskande bad. Men innan du gör det, kolla INTE om kabeln satt i väggen
Utvecklaren av denna rutin kan ej hållas ansvarig för eventuella data förluster..