3390
Sök

någon som har elshema på Vag spolar och kan se vart stifft B på spolarna går ?

Sir
201 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#1
någon som har elshema på Vag spolar och kan se vart stifft B på spolarna går ?  är det till 12v eller till jord eller tändning kanske..  har bytat från vag solar med tändmodul till dessa som är utan tändmodul.

stifft
A= Nira
B= ?
C=jord
D=jord
E=+12v genom ett relä.

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

1 311 Inlägg
3 augusti 2008
#2
Har du fem stift?

på mina vagspolar är det fyra och från vänster ska de kopplas:
1 jord-avstörning
2 signal (nira)
3 jord
4 +12v genom relä

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Sir
201 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#3
japp dom är lite vassare för Vag bilar så borde ju vara uppbyggda på samma sätt  dessa är det http://www.034motorsport.com/product_in … cts_id=449

det är 034 som gjort kablaget man står inget om vart denna sladden ska kopplas? har mailat men det är ju helg så lär ju inte få nått svar där..

stifft
A = nira signal
B = ?
C = jord chassi
d = jord chassi
E = + genom relä

När du skrev jordavstöring vart har du kopplat in den då?
Senast redigerat av Palander (3 augusti 2008)

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

1 311 Inlägg
3 augusti 2008
#4
Palander skrev:
japp dom är lite vassare för Vag bilar så borde ju vara uppbyggda på samma sätt  dessa är det http://www.034motorsport.com/product_in … cts_id=449

det är 034 som gjort kablaget man står inget om vart denna sladden ska kopplas? har mailat men det är ju helg så lär ju inte få nått svar där

e85 + högt ladd på gång lr? tongue de vanliga ska väl räcka en jävla bit de också.... hrrmmm men på bilderna ser jag inte mer än 4 sladdar... kanske kan vara nån extra plus som du säger

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Sir
201 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#5
nja ska väll inte ladda mer en 2bar i alla fall tongue

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Sir
201 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#6
Corpze skrev:
Har du fem stift?

på mina vagspolar är det fyra och från vänster ska de kopplas:
1 jord-avstörning
2 signal (nira)
3 jord
4 +12v genom relä

----------------------------------------


FAN  jag får ingen nista alls.

relät är kopplat att starta genom tändningen kl15 och det klickar när jag vrir på nyckeln och strömmen kommer fram till spolarna .. relät är jordat i chassit tillsammas med spolarnas jord och sedan har nirat kopplat till rätt stifft in på spolarna .. men det är inte ett liv...  tetsa den 5 sladden och la 12v på den medans jag starta och det var lika dött.. la den på jord och det var samma skit helt dött.. kan det var nån inställning på nirat som gör det? har för mig jag har den inställd på 115L ... inga förslag..  kollar med en sån test lampa och den är död.

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

1 311 Inlägg
3 augusti 2008
#7
kan det vara längre dwelltime på de nya eftersom de verkar vara lite mer kraftfulla? kan lova att det är antingen en jord eller +, inget annat! har du nån vanlig vagspole du kan testa med så du får rätt signal från nirat iaf?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Sir
201 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#8
tycker ju inte det då den ska gå att köra på orginal ecu.n   och då går den ju på samma laddtid som orginal tändmodulen behövde eller ?

kan man mäta upp om nirat skickar en signal på utgångarna tro?

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

1 311 Inlägg
3 augusti 2008
#9
ja signalen bör du kunna mäta lätt med en multimeter... men är verkligen laddtiden samma?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Sir
201 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#10
det vet jag ju inte säkert men dessa kan ersätta orginalspolarna + tändmodulen utan att göra nått mer med ecu .. tycker ju även om dwelltimen skulle vara lite fel så borde den väll ge en liten svag gnista.  Har ju orginal spolar kvar men den satt ju med tändmodul så det blir ju lite svårt att kolla så..

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

1 311 Inlägg
3 augusti 2008
#11
jo det bör ju ge liten gnista som sagt var... du får helt enkelt ringa och höra med dem när de är tillbaka wink

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Sir
201 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#12
jupp får nog bli så..   Lite mysko kolla på deras sida och på bilderna noga.

Å där har dom kopplat 4 sladdar bara och det är A,B,D och E som är inkopplade. På min kabelhärva dom gjort så var ju B den som inte var inkopplad. på bilden är det C som inte är kopplad. Undrar om dom gjort fel i kabel dragningen tro,,   

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2065/420855_yak8oe.jpg
034 spolarna

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

1 311 Inlägg
3 augusti 2008
#13
ja nån är det de inte använder iaf :S

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Sir
201 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#14
jupp jupp..  skicka ett extra mail . får hoppas på snabbt svar.  3vlig bil du bygger. Är den igång ?

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

1 311 Inlägg
3 augusti 2008
#15
Är nog bäst så så man inte bränner nån spole lr nåt, japp den är igång, ställde ut den i torsdags efter en kraftig ombyggnation i vintras, nu är det launchcontrol som står för dörren big_smile

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 augusti 2008
#16
Är det verkligen stand alone spolar?   ser onekligen ut som att de behöver mer än bara sig själva om jag får kasta in en gissning.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 311 Inlägg
3 augusti 2008
#17
helt vanliga vag-spolar på mitt bygge kopplade som jag beskrev i mitt första svar smile ingen wastefire här inte tongue

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 augusti 2008
#18
Corpze skrev:
helt vanliga vag-spolar på mitt bygge kopplade som jag beskrev i mitt första svar smile ingen wastefire här inte tongue

jo men de på bilden ser ut som de kom från hitlers tid...

de du har och jag hade är förmodligen dessa:

http://www.jdmperformance.co.uk/images/products/AUDICOILPACK.jpg

förövrigt förmodligen samma som Veyron... om det nu är en fjäder i hatten.
Senast redigerat av torpis (3 augusti 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 311 Inlägg
3 augusti 2008
#19
haha... ja jag köpte ju i och för sig spolarna för ca 3 år sedan, förra året var motorn helt färdig så jag hann med några repor!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Sir
201 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
#20
hitta detta..

men vad menas med TTL gnd ?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2065/421455_ye081q.jpg

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+


Sök