4457
Sök

bästa låten inför db drag ?

136 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
tjenare undrar om man kan få ngt\några bra tips på bra bas låtar inför db drag . mvh robin olsson

RM-operatör
667 Inlägg
3 augusti 2008
Nu kan jag inte reglerna vad som gäller, men kanske "T-Pain - Slow" ?

EDIT:Stavfel
Senast redigerat av ShyGuy (3 augusti 2008)

Got N/A?
358 Inlägg
3 augusti 2008
På skivan "dB Drag Racing Bass Race V2" (sök och du kommer finna;) ) finns några trevliga bassvep.
Jag fick bäst resultat på ungefär 55Hz.

Annars körde jag den erkända THX-låten.

Mr Kock =)
199 Inlägg
3 augusti 2008
Ska du köra en ren dbdrag klass så får du ju spela ton eller svep... (Street, SuperStreet 1+, SuperStreet 25)
Ska du spela i klasserna: freestyle, street stock 10 eller street stock 25 så är det musik som gället, vad du vill, nåt som passar din bil/låda... smile Vad gäller det för bil, och vad har du för låda/avstämning..? Och hur är allt byggt så ska ja försöka placera in dig i rätt klass på en gång..smile
Senast redigerat av Morre_W (3 augusti 2008)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

6 851 Inlägg
3 augusti 2008
Morre_W skrev:
Ska du köra en ren dbdrag klass så får du ju spela ton eller svep... (Street, SuperStreet 1+, SuperStreet 25)
Ska du spela i klasserna: freestyle, street stock 10 eller street stock 25 så är det musik som gället, vad du vill, nåt som passar din bil/låda... smile Vad gäller det för bil, och vad har du för låda/avstämning..? Och hur är allt byggt så ska ja försöka placera in dig i rätt klass på en gång..smile

Även speciella bastest skivor då antar jag? bara det innehåller mer än bas, om jag förstått saken rätt.

Avstängd
200 Inlägg
3 augusti 2008
GroundX skrev:
På skivan "dB Drag Racing Bass Race V2" (sök och du kommer finna;) ) finns några trevliga bassvep.

"köpte" precis denna skivan, men vad har man Full Bandwidth Pink Noise For 5 Minutes @ 0 dB Level.gX till det brusar ju bara,

RM-operatör
667 Inlägg
3 augusti 2008
GroundX skrev:
När du spelar in en bas så brukar det vara rekomenderat att använda "Rosa brus". Hur länge du ska spela in basen beror på basen, du känner när upphängningen börjar ge med sig (om du förstår hur jag menar?).

801 Inlägg
3 augusti 2008
a-traktorn skrev:
GroundX skrev:

"köpte" precis denna skivan, men vad har man Full Bandwidth Pink Noise For 5 Minutes @ 0 dB Level.gX till det brusar ju bara,

Uppvärmning om jag inte missminner mig?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 augusti 2008
OK.......

Rosa brus är alla frekvenser mellan 20-20.000Hz, alla på en gång och det låter som just.....brus.
Detta är i första hand till för att mäta frekvensgång/respons (sk RTA-mätning) på högtalare, i bil och i hemmet.

Detta är väldigt förenklat iofs men ja man kan använda rosa brus till att spela in högtalare om man nu vill, framförallt om man har ett helt nytt system så kan man koppla på laddaren och låta rosa brus stå och gå en helg eller två.

Sorry för off-topic men jag kände att det var nödvändigt.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 634 Inlägg
4 augusti 2008
Med rosa brus skall det bara räcka med några timmar till att spela in prylarna.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
4 augusti 2008
ja sprängde min 12" :are med den här låten : Lil Wayne -  Amilly

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 augusti 2008
andreas_gbg_ skrev:
Med rosa brus skall det bara räcka med några timmar till att spela in prylarna.

Inspelningstiden (karaktärsändringen) KAN minska iom att det är konstanta rörelser på konen och inte varierande som det är med musk.
Dock varierar inspelningstiden mest beroende på vad det är för komponenter i högtalaren. Vilket har tagits upp i andra trådar. wink

Så nu tycker jag att vi låter tråden återgå till ursprunget big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök