3475
Sök

lås

Med-Lem.
94 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
#1
lås
Senast redigerat av Zip (4 augusti 2008)


71 Inlägg
4 augusti 2008
#2
chipa kanske?

1 498 Inlägg
4 augusti 2008
#3
Kapa ur lite plåt bakom gaspedalen eller kontakta en trimfirma som kan ändra varvstoppet i boxen.


451 Inlägg
4 augusti 2008
#4
ascona-tic skrev:
Kapa ur lite plåt bakom gaspedalen eller kontakta en trimfirma som kan ändra varvstoppet i boxen.

Funkar det verkligen att trycka pedalen längre ner bara?

1 498 Inlägg
4 augusti 2008
#5
Ja om gasvejern är för lång så spjället ej öppnar max. smile


Forummoderator
9 299 Inlägg
4 augusti 2008
#6
ascona-tic skrev:
Ja om gasvejern är för lång så spjället ej öppnar max. smile

Är det inte enklare att justera vajern? roll

Åter on topic, varför vill du varva mer? Fråga dig själv om det är en bra idé i en BMW med typ 125cm alutopp. Sedan är det sannolikt så att en BMW chippare kan ta bort varvstoppet elektroniskt. Är inte Motornord i Sundsvall duktiga på BMW? Skicka ett mail eller ring och fråga.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

12 086 Inlägg
4 augusti 2008
#7
ascona-tic skrev:
Ja om gasvejern är för lång så spjället ej öppnar max. smile

Du är ju trög på riktigt, varvstoppet är oförändrat bara för att du kan gasa mer.

Finns bara ett sätt att ta bort/höjja varvstopp och de är att ta bort de elektroniskt.

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 augusti 2008
#8
JapMax skrev:
ascona-tic skrev:
Ja om gasvejern är för lång så spjället ej öppnar max. smile

Du är ju trög på riktigt, varvstoppet är oförändrat bara för att du kan gasa mer.

Finns bara ett sätt att ta bort/höjja varvstopp och de är att ta bort de elektroniskt.

Exakt, och på en 320 tvivlar jag på att det ger något nämnvärt i prestanda (gissar att det är det saken gäller)

hade en 325 E36(vanos) och den var trött upp åt 6000rpm. Vill minnas varvstoppet låg på 6500rpm och dit var absolut ingen vits att dra den.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 498 Inlägg
4 augusti 2008
#9
JapMax skrev:
ascona-tic skrev:
Ja om gasvejern är för lång så spjället ej öppnar max. smile

Du är ju trög på riktigt, varvstoppet är oförändrat bara för att du kan gasa mer.

Finns bara ett sätt att ta bort/höjja varvstopp och de är att ta bort de elektroniskt.

Asså min pappa är starkare än din så stick till borås.


KHRacing
4 augusti 2008
#10
Mitt tips är att du sätter i en italiensk 320 motor i stället.
  de är väl 6cylindriga & 4 cylindriga i Sverige ?

16 197 Inlägg
4 augusti 2008
#11
2,0 e 6 cylindrig... 1,8 e 4 cylindrig.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
4 augusti 2008
#13
Nyare 320 har en 4 cylindrig....

1 396 Inlägg
4 augusti 2008
#14
ascona-tic skrev:
JapMax skrev:
ascona-tic skrev:
Ja om gasvejern är för lång så spjället ej öppnar max. smile

Du är ju trög på riktigt, varvstoppet är oförändrat bara för att du kan gasa mer.

Finns bara ett sätt att ta bort/höjja varvstopp och de är att ta bort de elektroniskt.

Asså min pappa är starkare än din så stick till borås.

Klicka här

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

1 639 Inlägg
4 augusti 2008
#16
JapMax skrev:
ascona-tic skrev:
Ja om gasvejern är för lång så spjället ej öppnar max. smile

Du är ju trög på riktigt, varvstoppet är oförändrat bara för att du kan gasa mer.

Finns bara ett sätt att ta bort/höjja varvstopp och de är att ta bort de elektroniskt.

Haha jovars, det var det dummaste jag hört, men han skämtade får man hoppas.
Men vad är meningen att höja stoppet på en 320? Kurvan har ju planat ut långt innan rödmarkeringen och att dra en motor som ej har mer att ge över vad fabriken anser är ok medför ju bara onödigt slitage. hmm
Senast redigerat av mrcelica (4 augusti 2008)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....


Sök