Jäkligt häftig bil tycker jag, dock tycker jag personligen att den skulle bli snyggare om man la igen huven fram på nå sätt så man inte får dom där kanterna, OM du förstår va ja menar? Men men ska bli kul å se denna färdig
Den blir nog skit snygg i svart. Fan du skulle haft blå toning på den
Älskar ditt projekt Mvh Jocke
Kul som fan att höra! hmm mm sant. blir nog en cad-modell som den ser ut nu och nån typ av framtidsvision.
Waho skrev:
Batmobil ser de ut som på CAD bilderna
Saab_Robin skrev:
Waho skrev:
Batmobil ser de ut som på CAD bilderna
de fan sant men de är bra gjort mvh robin
haha aa! bra skit
Sickan_ skrev:
riktigt grymt bygge!!
tackar!
*_Slider_* skrev:
Jäkligt häftig bil tycker jag, dock tycker jag personligen att den skulle bli snyggare om man la igen huven fram på nå sätt så man inte får dom där kanterna, OM du förstår va ja menar? Men men ska bli kul å se denna färdig
hmm fattar inte exakt hur du menar. Förklara gärna! sånt här e intressant!
EDIT:
Btw hittade ett par c6 baklyktor beg..va tror ni om ett par sånna? dessa:
Riktigt snygg:) Går den lika bra som det ser ut som den gör? Den växelspaksknoppen tror jag passar riktigt bra in i racingkänslan som bilen utstrålar, om du kopplar in "engine start" vill säga;D
sitter i plugge nu å fick mig precis en riktig funderare
va på biltema imorse å köpte massa nödvändiga grejer...bla lite lås som ska moddas me mina doorpoppers. och dessutom massa kromade bokstäver så ja kan skriva "manta mirage" på baken...
men fick ett pm från LeLuke här på garaget som tipsade om svenska kitcar registret. tack för de LeLuke!
och nu har jag insett att namnet på bilen inte är manta mirage
i själva verket är det "Can Am" alltså namnet ja trodde från början. Och sen till de roligaste...
eftersom jag inte har några riktiga lås på måsvingedörrarna (eller inte snyggt som e värt att behålla på något vis) så beställde ja ju isolenoider eller va de heter. sen har ja suttit å spånat efter hur ja på enklast och bästa sätt ska bygga en egen lås anordning. och här e resultatet: består av: isolenoid, luckbeslag för båtar och boxlås.
ihopnitat och skruvat.
boxlås från biltema. dessa kommer inte ha nån låsfunktion utan den halvkraftiga fjädern i ska få dörrarna att hoppa upp när isolenoiden låser upp.
båtluckelåset
såhär e teorin..plattan med lås och isolenioden kommer sitta i dörren. och en mindre platta (dock inte den på bilden för den e för klen) kommer sitta fast i dörren, glida ner i en skåra och klicka i låset. när man låser upp drar helt enkelt isolenoiden upp låset. busenkelt
sen toppar ja me lite larmsensorer så ska nog bilen stå säker