3404
Sök

B230e i amazon..

8 Inlägg
3 februari 2006
Trådstartare
Jag tänker sätta i en b230e i min amazon -66a och undrar hur man ska göra med all el och om motorn går in utan att bygga om allt för mycket?
motorn kommer från en 740 gle -85 (tror ja de va)
Kan man få lite hjälp och tips om vad det är man ska tänka på?
tacksam för all hjälp.. skriv gärna till min mail: erikjanss@hotmail.com

86 Inlägg
4 februari 2006
du måste byta till b20 oljetråg.

747 Inlägg
4 februari 2006
Du ta ju bara med hela kabelstammen som du antagligen måste fått med motorn du köpt/haft.. sen dra du ju bara in styrboxen i kuppen och placera på lämpligt ställe... sen koppla du bara på allt på motorn där det ska vara.. bytt tråget me te b20:ns så ska det inte vara några problem..

Hopps det går bra.. fråga mer om du har några funderingar..

Älgahäng Räjsing Club

6 Inlägg
4 februari 2006
Enkelt är det inte.

Du måste ha tråget från b-20 ja, men du måste även ha oljepumpen, nu kommer många säga att oljan går fel väg med b-20 oljepump.
mycket möjligt men min folkracebil gick så iallafall (10000rpm utan problem *he he*).

-85 GLE, borde va mekaniskt sprut, då är det bara att flytta med alltihop i elen ja, det enda du behöver göra är att koppla en + och en -kabel till tändboxen (du ser en röd och en svart kabel som blir överblivna).
Glöm för allt i världen inte att flytta med tändspolen eftersom det är olika kräm i en brytarlös och en brytarförsedd fördelare.
Tänk även på att få en slang från mängdmätaren till fronten (går inte bra om den ska suga varm luft).
Det stora problemet med din byggnation är att du får flytta bak vxllådan (skär ur golvet och en bit av kardantunneln från en 240 och sätt i), och jag råder dig att även ta bort fläkten sätt en elfläkt på framsidan kylaren koppla så fläkten går baklänges, så gjorde jag och det funka lysande.

Sök