2358
Sök

b21et svårstartad ibland och går bra tills man gasar fullt

141 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#1
de e alltså en b21et som e svår startad ibland när den e kall och går skit bra vi 1/4 gas men gasar man fullt så spottar den jätte stora elds lågor och svarta måln!

va kan de va för fel har kollat efter lekor och dyligt.
har också kollat styrtrycksventilen och den e skyst ligger ungefär 20 ohm genom den!

va kan de va för fel?? och juste laddar bara 0,65 bar men ändå glöder grenröret som en blåslampa efter ett par minuter behöver inte ens va så hård körning

alla svar e tacksamma


141 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#2
juste kanske ska tillegga att när den spottar lågor så e de när laddet kommer :S


2 122 Inlägg
6 augusti 2008
#3
låter nästan som om den tänder på fel ställe

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

141 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#4
Kirre skrev:
låter nästan som om den tänder på fel ställe

i min uppfattning så känns de som den får för mycke soppa för de e verkligen svarta måln.
och körman lugnt så händer inte de där :S


141 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#5
ingen som vet??


141 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#6
ingen som vet???


6 augusti 2008
#7
kan va luftmängdmätarn

141 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#8
Magnus___Andersson skrev:
kan va luftmängdmätarn

mekaniskt sprut och ja har gått igenom allt vi bränsle huvet hmm


6 augusti 2008
#9
vad är det för årsmodell?

141 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#10
Magnus___Andersson skrev:
vad är det för årsmodell?

76a men motor och allt ifrån en81a 240 turbo


100 Inlägg
6 augusti 2008
#11
Kollat hur tändningen står? samt kollat så båda soppa pumparna går?
Låter precis som den få för lite efter som grenröret glöder så lätt.
Är tank å bränsle systemet flyttat över från den äkta 240 turbon, eller har du byggt om det befintliga?

Volvo 164E -73
Mercedes 240 D -83
Mercedes E250 D -93 Brukis
Å massa andra bilar.

141 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#12
Volvo_164 skrev:
Kollat hur tändningen står? samt kollat så båda soppa pumparna går?
Låter precis som den få för lite efter som grenröret glöder så lätt.
Är tank å bränsle systemet flyttat över från den äkta 240 turbon, eller har du byggt om det befintliga?

allting e från turbon!! slangar allt. men de blir stora svarta måln efter den när den skuter lågor hmm


100 Inlägg
6 augusti 2008
#13
Ahaa okej smile Mekaniska spruten brukar vara ett elände med tongue, men hur mår turbon då? med tanke på röken som blir när du gasar. Provat att kolla hur stiften ser ut efter en test repa?

Såg även nu att bränslehuvudet var gnistat, prova öka laddet lite till så de kompenserar de extra bränslen motorn får?
Senast redigerat av Volvo_164 (6 augusti 2008)

Volvo 164E -73
Mercedes 240 D -83
Mercedes E250 D -93 Brukis
Å massa andra bilar.

141 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
#14
Volvo_164 skrev:
Ahaa okej smile Mekaniska spruten brukar vara ett elände med tongue, men hur mår turbon då? med tanke på röken som blir när du gasar. Provat att kolla hur stiften ser ut efter en test repa?

Såg även nu att bränslehuvudet var gnistat, prova öka laddet lite till så de kompenserar de extra bränslen motorn får?

ja har provat idag att öka laddet till 1.2bar och stiften e svarta!!! de e alltså soppa på nått sett som tänder i grenröret :S skit skumt!


100 Inlägg
7 augusti 2008
#15
Ja det låter minst sagt knepigt, du skulle fått strypa bränsle tillförseln lite

Volvo 164E -73
Mercedes 240 D -83
Mercedes E250 D -93 Brukis
Å massa andra bilar.

141 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
#16
Volvo_164 skrev:
Ja det låter minst sagt knepigt, du skulle fått strypa bränsle tillförseln lite

men de konstiga e att den går skit bra fram tills ja låter turbon ladda hmm går skit fint och har fin tomgång


Kapten på disco!
1 729 Inlägg
7 augusti 2008
#17
Tändningen står fel, har du kollat med strob?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

141 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
#18
discokapten skrev:
Tändningen står fel, har du kollat med strob?

nej har tyvär ingen strob hmm hur ska tändningen stå? och vist ska man ta bort vakum/tryck från fördelaren?


100 Inlägg
7 augusti 2008
#19
Jo är bara rycka slangen på fördelarn å plugga den när du skjuterar tändningen,
men kan bli svårt utan strob lampan, minns jag rätt står det 14 grader på innerskärmen på
240 turbon jag hade, då med pluggad vacum

Volvo 164E -73
Mercedes 240 D -83
Mercedes E250 D -93 Brukis
Å massa andra bilar.

141 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#20
Tändningen står rätt hmm inget funkar. Vad kan det mer vara?



Sök