Hade tänkt sänka 740n men ja funderar på hur många varv som är lämpligt, vill ju inte att däcken ska vara inne i hjulhuset direkt, men gärna få ner den 2 - 2.5 cm
Kapa max 2 - 2 ½ varv då....2,5cm sänkning det är ju inte särskillt mycket direkt. : ) det är ju bara att ta lite åt gången så sänker du ju bara ner bilen och kollar!
"Ju mer jag lär mig om kvinnor, ju mer älskar jag min bil"
De är ju en GLT, så den är ju lägre än en GL redan. Kommer förmodligen åka på nya fälgar till våren, möjligen 18". Varken stötdämparna eller fjädrarna är äldre än 3 år, så relativt fräscha är de.
EDIT: De är GLT paket, men de är ju saksamma i de här fallet...
Senast redigerat av patrikhornfeldt (8 augusti 2008)
hade en 740 förut, som jag köpte sänk sats till från mekonomen men när jag satte på 18" så var han fortfarande jätte hög fram så jag kapade 1½ - 2 varv så vart det kanon.
Tänk också på att,när du kapar fjädrarna så trycker du ihop stötdämarna också.Och på så vis får dom mindre arbetslängd att jobba på.Resultatet kan bli läckande dämpare,sämre vägegenskaper.
Gammal tråd, men frågar ändå. Brukar ni kapa i ovan- eller underkant? (Gäller 7/940). Jag gar alltid kapat i underkant då man kan göra det med fjäderbenet på bilen, men finns det nån fördel att kapa uppe.