Just brott om våld mot tjänsteman är så jävla löjligt, både med vakter och snutar.
Jag och polarn vart på väg upp i åtal för det efter en ute kväll på lipz i trollhättan, med sveriges sämsta och kaxigaste vakter förövrigt.
Står i rökrummet, och en invandrare kommer in och frågar om han får en cigg, jag säger nej och polarn likaså, han börjar kalla oss för rassar för att han såg oss bjuda ett par brudar tidigare, vi ignorerar han och sedan kommer det 2 vakter instormandes som tar polisgrepp på polarn och trycker upp han mot väggen. När vi frågar varför svarar dom håll käften och sluta bråka. Vi hade varken bråkat eller någonting, hade vittnen på det osv, men de vägrade lyssna. När de sen knuffa mig mot rutan trots att jag stått helt lugnt och frågat vad fan dom höll på med så tände det till, jag gav den ena vakten en käftsmäll och blev sedan påhoppad av båda vakterna samtidigt.
Polarn fick en kraftig spricka i ena armen och blåmärken på knän och armar efter deras behandling och jag hade blåmärken lite överallt. När polisen kom så sa vakterna att vi hade startat ett bråk med flera invandrare men kunde inte peka ut dem eller liknande, och när dom bad oss vara lugna så hade vi hoppat på vakterna helt oprovocerat.
Fy fan säger jag. Inte undra på att både vakter och snutar är hatade. Snuten köpte vart enda ord och vi fick spendera natten med förhör och fylle cell.
"Liberty of thought is the life of the soul"