9 augusti 2008
Trådstartare
Hej. Kolla in setup på min profil så ser ni vad jag har för grejjer...
Provspelade idag, det lät ju från allt. Men när man vred på lite mera så lät det inte så bra. Det surrar, det brusar, låter orent på nå vis. Spelar inte ens i närheten av sin förmåga. allt är nytt, så jag har lite svårt att tro att det är trasigt från start. Provade med en ny huvudenhet, Alpine 9855, det blir som lite sprak "lätt brus" när jag vrider på mera, så ska det inte vara. Vad kan jag prova för att få ut det rena ljudet? Har ju ändå bra grejjer. Kan det vara glapp i kablaget? Fel på steg eller annat? - Allting är kopplat rätt när det gäller + och -
Basen och alla komponenter i bilen bör spela MYCKET bättre än vad dom gör just nu, spelar verkligen inte på sin förmåga och det låter orent!
Kan tilläggas att första provspelning var katastrofal. Jag hade generatorvissel, så när jag gasade förstärktes surrljudet. Då ledde vänster delningsfilter ström, så vi kunde starta steget utan att några kablar satt i. Kort sagt, högtalarkabeln på vänster sidan ledde 12V, vilket den absolut inte ska göra. För att lösa detta kringgick jag delningsfiltret på den sidan, då ledde den inte ström längre som förut. Så nått lär ju vara fel i filtret. Men ändå när jag spelar är det inte 100% Snarare 30 % och som att spela radio med dålig mottagning ute i skogen.
Så jäkla svårt att förklara, men har nån ett tips på vad jag kan prova?
Basarna, framsystemet och allt i bilen spelar under sin förmåga och orent. Någon som känner igen detta?
Mkt tacksam för tips av alla slag.
Mvh Emil