Har gått från min EVO 8 till en 1.8t på 150hk=) Känner ingne turbokick alls. Kanske bara för att den har 150hk. Någon som vet om de ger någon större skillnad om man chippar dom? Vill göra de om man får lite drag i den, men inte om de är knapp märkbara skillnad..
Chippade min hos powerchip för ca 2000kr. Dom känns kanske lite halvseriösa som chippar på parkeringar men jag är skitnöjd. Bilen går som en klocka även 2000mil senare....
Chippade min hos powerchip för ca 2000kr. Dom känns kanske lite halvseriösa som chippar på parkeringar men jag är skitnöjd. Bilen går som en klocka även 2000mil senare....
Tycker du din 1.8t va slö innan? och efter chippet blev den någorlubnda pigg iaf? Hur är de med bensinförbrukningen? Blir den mycket högre?
Farsans gamla a4 1.8t drog ca 0.7-0.75 med chip långkörning..
Röde den på sig något? Är fortfarande lite osäker på omn den går så mycket bättre med chipp?
Jo de va en jäkla skillnad mot original, man kände tydligt när turbon kom igång jämfört med original.. iof ganska dåligt bottendrag med vid ca 2500 RPM kom den igång. Jag vet däremot inga prestanda siffror men betydligt rappare på gasen iaf