Just nu kör jag på en 10" bas bak i skuffen som körs på ett GAS Alpha 2100 bryggkopplat, spelar på helt okej tycker jag även om basen/steget knappast är någon höjdare. Basen skulle man kanske kunna byta ut men just nu får det duga
Bak i hatthyllan sitter några gamla trevägs pioneer som kanske inte är dom bästa men dom fungerar också, man får iofs dra ner på basen lite bak på steget, annars låter det inget vidare om man vrider på lite. Under dom sitter ju iofs baslådan så det kanske inte behövs..? Dom körs på ett Gas Alpha 4100 tillsammans med några random 6.5" med neodynmagner eller vad det heter (små och behändiga) i framdörrarna.
Har tänkt att uppgradera för ca 2000 spänn snart och jag är riktigt sugen på att fixa ett riktigt bra framsystem för det känns som det är där jag vill ha trycket. Visst är det ganska bra tryck nu, dom som sitter i dörrarna nu är förvånandsvärt bra men det är ju inga bashögtalare direkt utan så värst mycket pisk pallar dom inte med
Frågan är då, vad ska jag satsa på?
Jag kan ju få både fram och baksystem för pengarna om jag vill, typ Jbl's GTO serie eller något liknande "budgetalternativ" men frågan är om det blir sån skillnad jämfört med nu?
Köper jag däremot något lite finare framsystem så TROR jag iaf att skillnaden blir ganska stor eller vad tror ni? Steget ger ju ~75wrms i 2 ohm, så det borde ju ge hyfsat med kräm till lite bättre högtalare?
Kikat lite på tex Infinity REF6520CS, är det något att ha?
Vill ha något som ger liten "kickeffekt" i basen eller hur man nu ska uttrycka det, riktigt bra tryck i framdörrarna helt enkelt