2638
Sök

MUSTANGÄGARE - Övertala mig :P

185 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Hello smile

Blivit lite småkär i Mustanger på senaste tiden och tittat runt en del. Men när jag ska kolla vad reservdelar kostar påstår sökmotorerna på resp. återförsäljares hemsida (t.ex autoexperten) att det inte finns tillräckligt med information för att få fram vilken bil de e. Inte heller finns mustang med att välja i manuellt i listan. Så därför frågar jag er här. Tänker nu på 4,8l versionen med 310hk. Drar mycket soppa? Dyr att lämna på service? ngn som har hum om vad t.ex bromsbelägg och skivor kostar? bara så jag vet vad jag ska jämföra med..
kolla in denna, jag gillar den smile http://www.blocket.se/vi/15649913.htm?ca=23_15_s

Eliminator
1 441 Inlägg
11 augusti 2008
Vill inte övertala dig speciellt, då jaginte är särskilt begeistrad i de nya mustangerna.
Bränsle ca 1L landsväg stadsk. 1,2-1,3, om du gasar på rejält upp mot 2L.
Bromsbelägg ungfär som till en vanlig bil, skivor, vet ej kolla med Mekonomen de samarbetar med Hansen Racing som har delar till denna.
Alt. Persåkers eller Norrlands custom, eller importera själv, det billigaste.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 augusti 2008
Lägg pengarna i en äldre, manligare Musse istället.
Mycket roligare bilar.. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Körv
3 535 Inlägg
11 augusti 2008
Eller i en -05a smile

Truckdriving Man

Smålänning
7 887 Inlägg
11 augusti 2008
Kolla www.hansenracing.se .

Klicka på webshop och välj gästinloggning bara.

ÅF för Hansen Racing är Bl.a MECA Carparts och Autoexperten.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

I bleed Ford blue
221 Inlägg
11 augusti 2008
Den här killen har allt man behöver till Mustang:

http://www.nofear-motorsport.se/

Mvh

I dont need sex, the goverment fucks me every day !

185 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Sokrates skrev:
Vill inte övertala dig speciellt, då jaginte är särskilt begeistrad i de nya mustangerna.
Bränsle ca 1L landsväg stadsk. 1,2-1,3, om du gasar på rejält upp mot 2L.
Bromsbelägg ungfär som till en vanlig bil, skivor, vet ej kolla med Mekonomen de samarbetar med Hansen Racing som har delar till denna.
Alt. Persåkers eller Norrlands custom, eller importera själv, det billigaste.

/Tommy.

drar den verkligen inte mer?? då e den nästan snålaren än den bil jag kör idag... jag gillar de nyare mustangerna. alla är vi olika smile belägg va billiga till tusen faktiskt...trodde reservdelar till sådana här bilar var sjukt dyra...då e de ju nästan så en medelinkomsttagare oxå kan äga en big_smile

173 Inlägg
11 augusti 2008
Klart du ska köpa en Mustang! Dom e hur charmiga som helst! Men jag tycker du ska köpa en med manuell låda. Och lite nyare, -01 och framåt. Dom har en finare vinge där bak. ; )
Men helst borde du köpa en SVT Cobra! big_smile
Senast redigerat av MightyMike (11 augusti 2008)

185 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
hur är baksätet i dem? Kan man ha passagerare??

173 Inlägg
17 augusti 2008
Man lär inte dra ut på nån road trip med vuxna människor i baksätet, men visst går det att sitta där. Är man stor och lång är det dock ingen höjdare.

457 Inlägg
17 augusti 2008
Vill inte vara petig men det är 4,6 liter. Ligger runt 1liter blandad körning. Inte alls farligt för en V8.

166 Inlägg
17 augusti 2008
mustanger e snygga men för samma budget som en mustang kan du få en bättre,snyggare,snabbare bil eller kanske änu biligare + Mustanger är bara bra på racksträcka, du ska ju ha en bil som går fint i kurvor,drifting:P

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
17 augusti 2008
T5-Gajjan skrev:
mustanger e snygga men för samma budget som en mustang kan du få en bättre,snyggare,snabbare bil eller kanske änu biligare + Mustanger är bara bra på racksträcka, du ska ju ha en bil som går fint i kurvor,drifting:P

Går att fixa rätt lätt ska du se. Inte helt kass väghållning i en Mustang precis.

Allt för den där jävla hatten!

188 Inlägg
17 augusti 2008
Jag är inne på samma bana och ska skaffa mig en musse till nästa år wink Och för mig är det årmodell 00-04 som är intressant då den är den snyggaste modellen!I mitt fall lutar det åt en Svt cobra som har kompressor orginal wink. Det roliga är att det finns faktiskt sjukt mycket styling och tuning som helst till dessa bilar så väghållning kan du garanterat få i dessa wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

457 Inlägg
17 augusti 2008
Jensa_H skrev:
Jag är inne på samma bana och ska skaffa mig en musse till nästa år wink Och för mig är det årmodell 00-04 som är intressant då den är den snyggaste modellen!I mitt fall lutar det åt en Svt cobra som har kompressor orginal wink. Det roliga är att det finns faktiskt sjukt mycket styling och tuning som helst till dessa bilar så väghållning kan du garanterat få i dessa wink

Bara du inte börjar styla en Cobra. Det är en tuff bil redan så du behöver inte göra så mycket!smile

188 Inlägg
17 augusti 2008
Aern skrev:
Jensa_H skrev:

Bara du inte börjar styla en Cobra. Det är en tuff bil redan så du behöver inte göra så mycket!smile

Nej det behöver du inte oroa dig för wink Det enda som kommer göras åt den är lite tuning samt bättre väg hållning.Ingen jävla plast och sånt skit wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

3 Inlägg
17 augusti 2008
bara handla, finns mängder med trim o styling till dom där i staterna och med dagens dollar kurs så är de billigt med, finns många företag i usa som specialliserar sig på bara mustang,
vem skulle inte vilja ha en saleen eller roush stylad mustang:)
Senast redigerat av flintstone (17 augusti 2008)

185 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
T5-Gajjan skrev:

så pass. Nämn några snyggare så ska vi se vad just jag tycker om dem smile

Var hittar man mycket styling till dem? Har oxå funderat mycket på de årsmodellerna nu, typ -04 GT...

Sök