Har för mig att när jag kollade på ett par 17" med 205/40 så var rullomkretsen lägre än orginal. Rullomkretsen är ju ganska viktig, så att hastighetsmätaren stämmer o bilen inte tappar acceleration!
Jag kör på 17", är lite bekväm av mig och tycker det är stötigt nog med sänkning här ute på landet på våra urusla vägar....
Dessutom är det billigt med 17"-däck och fälgar, kan lika gärna ha det som original utan att det kostar mer. Mest av allt ville jag ha öppnare fälgar som visade mina blå ok...
Är tacksam för alla bra svar, kanske blir lite större typ 18" ... kommer nog oxå bli att jag importerar från USA (MKT billigare), ngn som kanske har ngn bra sida som skickar med UPS worldwide ????
Är tacksam för alla bra svar, kanske blir lite större typ 18" ... kommer nog oxå bli att jag importerar från USA (MKT billigare), ngn som kanske har ngn bra sida som skickar med UPS worldwide ????
UPS är väl ett utav dom dyraste fraktbolagen, då dom är väldigt noga o måna om sina kunder... Samma med FedEx, dom är också svindyra vad jag fått höra... Sikta på DHL kanske?
har använt UPS tidigare när jag importerade från usa. dom e så gryma, det va det jag tänkte på. snabbt som fan gick det.. o allt funka perfekt, va bara d jag tänkte på.. hehe vill juh inte att fälgarna man köper bara försvinner typ haha..
har använt UPS tidigare när jag importerade från usa. dom e så gryma, det va det jag tänkte på. snabbt som fan gick det.. o allt funka perfekt, va bara d jag tänkte på.. hehe vill juh inte att fälgarna man köper bara försvinner typ haha..
Haha okej! Ja näe vänder man sig till dom dyraste får man ju där efter med! Har hand om deras flyg på jobbet nämligen, så jag vet vilka regler dom kör med när det gäller frakthanteringen!
Haha okej! Ja näe vänder man sig till dom dyraste får man ju där efter med! Har hand om deras flyg på jobbet nämligen, så jag vet vilka regler dom kör med när det gäller frakthanteringen!
Jo do kan det där med frakt .. hehe .. men fortfarande inte fått ngt svar om ngn kan ngn bra hemsida i usa som säljer sjyssta däck&fälgar och skickar worldwide .... ngn ngn ????
Om ni rullar med 18", blir det 205/40 då eller än mindre?
Hur funkar det med 18" om man vill sänka lite grann? Man vill ju inte bränna gummi när man slår fullt rattutslag
215/35-18.. kör även med sänkning och de har aldrig tagit i nånstans.. offseten på hjulen e som de ska va
Se där. Jo, kommer nog låta någon firma fixa det mesta (inför nästa sommar då...).
Vad har du för däck? Den känns stabil och så? Förresten, hur mycket har du sänkt?
kumho ku-31 215/35-18 går kanon med det.. kommer inte ihåg riktigt men tror det var 25mm, t4 är ju lite lägre än vanliga sur-40.. vanlig kilensats finns på typ bildelsspeciallisten och mekonomen
Har 215/40 på minna 17"are. och har gott om platts. ska sänka bilen snart och sätta på 18 eller ev 19"are ska du ha 19 och bilen e sänkt kommer du ev att få skära ut lite plåt från skärmarna bak har sett så många s40 som har 19" och e sänkte, och nästan alla har skurit ut. ska du köra runt en massa folk i baksätet bör du göra det men som alla skriver ska du ha 17" är det absolut inga problem, du kan ha upp till 225/40 om du vill men 215/40 eller 45 går hur utmärkt som hells. bara att köpa
Kolla på MAXXIS däck, bra och billiga, bra mycket skönare att köra på än de Hankook Ventus jag körde på förra året. Har även hört andra som vart grymt nöjda med maxxis.