3378
Sök

Stegen "klipper" startar om?

20 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Tjena!

Har haft mitt ljudsystem i 4 månader nu och har alltid funkat felfritt, men igår hände det något konstigt när jag va ute och körde. Jag har två steg där bak som startade om eller klippte som man kanske säger, ena stunden slog det ena i från och oftast gör båda det. Någon som vet vad det kan bero på??

MVH!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 augusti 2008
Finns ngr aledningar.

1: Värme. Hur är stegen monterade? I trångt oventilerat utrymme?
2:Strömförsörjning. Batteriet/generatorn börjar må dåligt och orkar inte med att hålla spänningen uppe.
Hur mår batteriet och alla anslutningar på kablarna som har medströmmen att göra?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

284 Inlägg
12 augusti 2008
lr så kan du kolla så att det inte finns någe glapp i kabeln till remoten på stegena

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
12 augusti 2008
ziderbeat skrev:
lr så kan du kolla så att det inte finns någe glapp i kabeln till remoten på stegena

Ja, det låter definitivt som ett anslutningsrelaterat problem, dvs nånting är det glapp i. Kan vara remote, kan vara jord, kan vara plusmatning, kan vara lågnivå.

Och det kan sitta vid huvudenheten likaväl som vid stegen.

Kan också vara så att nån högtalarkabel börjat små-skava mot plåt..

mvh Jonas
Senast redigerat av jonash (12 augusti 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

284 Inlägg
12 augusti 2008
något du kan göra är att slå igång sterion och testa dra och ryck i kablarna lite lätt  förhoppningsvis  kommer du fram till vad det eventuelt  skulle kunna vara glapp
Senast redigerat av ziderbeat (12 augusti 2008)

20 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Tack för alla svar. Jag får gå ut och kolla lite närmre på det har bara gett det en snabb överblick. Drygt.... men Tack!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
12 augusti 2008
ziderbeat skrev:
något du kan göra är att slå igång sterion och testa dra och ryck i kablarna lite lätt  förhoppningsvis  kommer du fram till vad det eventuelt  skulle kunna vara glapp

med betoning på LÄTT, för man kan ju se scenariot framför sig, kan blli rätt bra action om man rycker ur +12V kabeln....eller remoten och sätter den mot jord..kostar 700 spänn...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

29 Inlägg
12 augusti 2008
Kolla jorden! Hade samma senario på en bil jag hade för ett tag sedan och det var jorden.

Lycka till //Danne

284 Inlägg
12 augusti 2008
jonash skrev:
ziderbeat skrev:

med betoning på LÄTT, för man kan ju se scenariot framför sig, kan blli rätt bra action om man rycker ur +12V kabeln....eller remoten och sätter den mot jord..kostar 700 spänn...

mvh Jonas

jo jag menar det. lätt   tongue

Sök