wannabe1 skrev:
Kolla på min sida där har jag lagt upp de tre sista dragningarna i bänken
Vilket bränsle? gissar bensin då de utgår från ~AFR 14 som är strax under lambda 1
baserat på det jag nu vet gör jag ett överslag:
två grafer visar ju att de fetar på ner till 12 resp 10 för att sedan magra av, en graf visar att de börjar magert för att sedan feta på rejält.
jämför AFR med motsvarande effektgraf... då ser man ju att olika afr ger olika effekter över registret.
repan med högst AFR ger ju markant mindre effket vid 4000rpm, det är också vid 4000rpm som en motor generellt spikar lättast.
om vi antar att reporna är i den ordning som de presenteras så gick det ju magert första, de korrigerar till grön och då går det fett, ny korrigering till lila som bli lite mitt i mellan...
men varför fortsätta hela svepet om man ser att det inte blir bra? eller varför inte justera i repan? och framför allt om din motor spikat under mappningen varför inte avbryta då?
Åter igen, detta är ju ett antagande baserat på för lite fakta egentligen och får väl tas med en nypa salt