3342
Sök

Biltips till flickvän! 20-25k:- + SÄKERHET!

1 963 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
morganevelina skrev:
neee.. stor japanare. köp så säker bil ni har råd med. jag räknar KALLT med att krocka nån gång i mitt liv. Har jag bara krocksäkra bilar så har jag bättre chanser.

Precis vill också att hon ska ha så säker bil hon har råd med. Sen säger hon själv att hon inte köper en bil föränn hon har råd med en bra smile

galanten du visade var mkt intressant!

Men are not born - Men are made

1 963 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
NeonX skrev:
näe men de lär knappast spinna heller smile anti-spin är ganska duktigt överflöd om man inte sitter på ett par hundra hästar... smile

Hon ska ha den på vintern med.. iofs sant den börjar väl inte spinna direkt. huvudsaken är att den har fungerande abs..

Aktad Medlem
301 Inlägg
13 augusti 2008
Jag gick på detta:  http://www.bilar.konsumentverket.se/

kolla galanten, full pott på krocksäkerhet i folksams statistik från verkliga olyckor. Kombinera med att den klarar sig bra på bilprovningen, bara skitfel som är vanligare än genomsnittet tex glödlampor.

Sidokrockkuddar standard tror jag

tex http://www.blocket.se/vi/17614135.htm?ca=6_s
Senast redigerat av morganevelina (13 augusti 2008)

1 963 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Vi har kommit överens om att titta på lite olika galanter! tack ska du ha morganevelina  smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 augusti 2008
Felax skrev:
NeonX skrev:
näe men de lär knappast spinna heller smile anti-spin är ganska duktigt överflöd om man inte sitter på ett par hundra hästar... smile

Hon ska ha den på vintern med.. iofs sant den börjar väl inte spinna direkt. huvudsaken är att den har fungerande abs..

Att tro att anti-spinn inte gör någon nytta utan flera hundra hästar är som att tro att dubbdäck inte gör någon nytta på blank-is bara för att det är saltat....

Morsan drog loss sin Saab 900s 2.0i -97 med friska däck på torr asfalt och kan den bilen släppa på det viset kan nog dom flesta bilar släppa.

På torr asfalt lär ju inte anti-spinn göra otroligt mycket men hur blir det när det börjar regna eller snöa ??

Alla kör inte in bilen i garaget när det blir dåligt väder eller råkar falla en snöflinga eller två..

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
13 augusti 2008
får väll säga Opel Vectra B 96-01  .

Eftersom jag hade exakt samma krav och budget som du faktiskt så föll det på det. Säker bil, airbag, abs, antispinn etc och relativt stor men ändå väldigt billig i service,försäkring och i bensin ( ca 0.5-06 ). Har ägt 2st själv och 4a totalt i familjen, alla totalt felfria.

Och till råka på allt, så voltade hon med bilen i förra veckan, och klarade sig utan en skråma. Hon ville först haft en Ford Ka, och då hade hon nog inte ens överlevt efter den rullningen.

Lycka till i letandet.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
13 augusti 2008
20000-30000 kr
mercedes c180
typ 90 kw
sedan
oftast med drakrok
tydligen ganska billig förbrukning
bra statistik på bilprovningen
hyffsat modern
finns både som automat och manuell

81 Inlägg
13 augusti 2008
hallå!
jag har en bmw 316i den är jätte fin & soppa snål, samt en säker bil, årsmodell 95 200000 mil
25 ska ja ha

TM racing

Servicerådgivare
715 Inlägg
13 augusti 2008
morganevelina skrev:
Aygo är så nära en mopedbil man kan komma, led de 3 dagar jag hyrde en sådan... den klarar knappt 120km/h Dessutom drog den massa soppa när man var tvungen att tvångsmata den med gasfoten

att en Aygo gör 120 kanppt?  LJUD  160 på plan motorväg  180 i nerförsbacke! ... mätarfart

Aygo går att "hyra" på Toyota!

om du vill kan jag kolla upp de lite mer....skicka pm då.!

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

1 963 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Avvaktar ska titta på galant först nu. Men ska prata lite mer med henne så kanske jag skickar iväg ett pm någon dag nu! Tack ska du ha för hjälpen smile

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
14 augusti 2008
Låter som att en cykel inklusive hjälm vore det bästa alternativet tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

1 963 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Tänk om en bil kör på henne då =O pansarvagn är nog de bästa big_smile

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
14 augusti 2008
mazda 626 1998-02

Gödseldräng
4 529 Inlägg
14 augusti 2008
BMW kanske ?
320 E36 eller 323an går lite billigare än vad 320in gör smile
annars har du ju 318is coupe för runt 20 pix och det är riktigt snygga bilar det smile
har ju smällkuddar abs å lite mer skit på vissa mindre på andra

337 Inlägg
14 augusti 2008
en saab 9k kanske? går å köra hyffsat billigt å ger goda lastmöjligheter å bra komfort smile och så är dom säkra smile

3 liters diesel, mumma!

1 963 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
HOn hatar bmw..hehe sen gillar hon inte saab 9000 förstår inte varför ja tycker de är fina bilar.. kanske lite stora.

13 Inlägg
14 augusti 2008
varför inte en mazda 323? 1,5:a billig och bensin snål

Lost in dark, driven to hell. //mazdan till salu-> http://www.blocket.se/vi/17311368.htm?ca=15_s

RM-operatör
667 Inlägg
14 augusti 2008
http://www.blocket.se/vi/16044199.htm?ca=6_s&last=1
Den kan jag garantera att du får för 20k smile
Kanonfin bil, ser ut som ny inuti. Har fått skjuts ett par ggr:P

MEn annars så varför inte en Volvo 440/460? EN kanonfin 96:a får du för dom pengarna, och då finns servo,airbags,AC, ev. antispinn, och kanonfin bränsle-ekonomi.

294 Inlägg
14 augusti 2008
NeonX skrev:
Anti-sladd kan jag förstå...men anti-spin till en bensinsnål bil....logiken ligger var?

har ingen hört talas om vinterväglag?

Min förra bil, ford scorpio 95a kunde då inte hålla sig på vägen på vinter utan antispinn aktiverat.

Om antispinn finns i den modellen ni väljer, välj en med antispinn.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

Sök