de bästa e ju helt klart att ta bort å blästar dom men om nu de verkar för jobbigt så borsta rent dom me stålborste,tvätta dom me bromsrengörning å sen e de bara lacka på.
Jag har ju en bläster så det kan jag ju göra för jag vill ju göra det riktigt och då kanske det är bäst att ta bromsok färg men vart kan man köpa det då?
Jag har ju en bläster så det kan jag ju göra för jag vill ju göra det riktigt och då kanske det är bäst att ta bromsok färg men vart kan man köpa det då?
Har lackerat mina bromsok med billack. Fungerar kanon. Kört ca 400 mil nu. Dock inte bromsskivorna fram, dom blir för varma.
Jag använde sprayfärg motorlack som tål 600 grader till skivorna från biltema. (inte på bromsytan ifall någon trodde det) Och penslade motorlack som tål 200grader på oken från mekonomen.
Konstigt hur någon, epic110, kan tycka helt tvärtom mot vissa andra, corollaistheshit & evilaudio. Gissar dock att det fungerar om man inte sätter det på en ban-bil. Har nog lite med förarbetet att göra kanske!? blästra eller bara blåsa bort det värsta med munnen.