3496
Sök

Behöver hjälp med oljelekage!

56 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Tjaa ringde på en bil idag! Å han sa att det var oljelekage! Han sa att de läkte vid packningen till fördelaren men fördelaren fördelar ju strömmen har det nåt med själva motorn å gö?? fördelarn går väl ner till kammen kan det vara de han mena?? Bilen är en volvo 740!
Senast redigerat av volvo_740gle (16 augusti 2008)

VOLVO-ligger brett å slitter däck

403 Inlägg
16 augusti 2008
Ändra din rubrik annars kommer dom att låsa den plus att du får garanterat mer svar med en bättre rubrik!

OEM <3
6 957 Inlägg
16 augusti 2008
volvo_740gle skrev:
Tjaa ringde på en bil idag! Å han sa att det var oljelekage! Han sa att de läkte vid packningen till fördelaren men fördelaren fördelar ju strömmen har det nåt med själva motorn å gö?? fördelarn går väl ner till kammen kan det vara de han mena?? Bilen är en volvo 740!

Nej de va inte de han mena, kan vara ngn packning eller liknande..
Vill du ha tips?

Ring på en annan bil, Volvo 740 är ingen bristvara i Sverige så du hittar nog en bättre

BTW, Ändra rubrik...den sög!

Mvh En gla, retfull Björk

OEM <3

56 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
jaa men om man är 14 år så vill man bara ha 740 eftersom det är lätt roligaste bilen! Å då gav ju bra svar NOOT! Jag frågade ju om det var packningen vid fördelarn som går ner på kammen:P

"Ijenkligen"
788 Inlägg
16 augusti 2008
volvo_740gle skrev:
jaa men om man är 14 år så vill man bara ha 740 eftersom det är lätt roligaste bilen! Å då gav ju bra svar NOOT! Jag frågade ju om det var packningen vid fördelarn som går ner på kammen:P

Volvo 740 är inte alls speciellt rolig hmm  Fett slö, dricker mycket soppa, jättejätteslö osv...
Men dom är rätt balla ändå tongue

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

OEM <3
6 957 Inlägg
16 augusti 2008
volvo_740gle skrev:

Du kan inte specifiera lite mer då ist?
Som sagt åldersgräns bör inskaffas på Gorg!
Sen är en E30 fan så roligare än en 740 i den åldern..

OEM <3

1 311 Inlägg
16 augusti 2008
Ang felet så är det lätt att fixa, skruva av fördelaren och byt packning.. kostar ca 50kr!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

510 Inlägg
16 augusti 2008
Corpze skrev:
Ang felet så är det lätt att fixa, skruva av fördelaren och byt packning.. kostar ca 50kr!

Sitter det inte en packbox där .. Nästan lättare att byta en en packning wink .. Köp 740 om du vill ha det .. Fungerar att köra med iaf att dom alltid startar och är billiga och laga när nått väl händer .. Men får ja ge ett råd .. Köp en Bmw istället .. Tror du kommer ha roligare då dom går bättre än en vanlig gl .. Bara mitt tips .. Mvh Johan

blacken
16 augusti 2008
volvo_740gle skrev:

Det sitter en "o" ring på fördelaraxeln byt den..

56 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
Okej! Så då hade han rätt endå!tongue Kommer aldrig att köpa mig en BMW bara så ni vet!

56 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Måste man bort med rotorn å det där för det räcker väl inte om jag bara knäpper lös fördelar locket?

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
23 augusti 2008
Du måste ha bort hella fördelaren inklusive stången som går ner i blocket eller in i toppen vilken du nu har, den som sitter på blocker är de ju bara att skruva bort en skruv o riva bort skiten, den som sitter i toppen vette fan hur man får bort ha aldrig gjort de så...

Sök