3402
Sök

Behöver hjälp med fladdrande laddtryck på en B204ft!

105 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
Tjenare. Har som sagt fått problem med "vandrande" laddtryck. Laddet vandrar mellan 0,6 - 1,0 bar på alla växlar. Har en splitt ny pysventil så den hoppas jag inte det är fel på. Har bytt tryckrör o dump + kollat alla slangar men inget som har gett bättre resultat. Bilen hade stått i ca 2 veckor utan att jag använde den och efter det uppstod felet. Har kollat så att inte wastegaten kärvar men den verkar ok. Funderar på att byta ut den och se om det hjälper men det är ju så jävla trångt där nere och så väntar jag på mappningstid hos Autotech så det börjar liksom bli lite panik.. Någon som har lite tips eller goda råd?
Mvh Jocke

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
16 augusti 2008
spräjja alla rör och slangar med såpvatten och kör en sväng. provade jag och fick resultat. men använd YES, inte billigt Ia skit..

Mvh

105 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
tal0n skrev:
spräjja alla rör och slangar med såpvatten och kör en sväng. provade jag och fick resultat. men använd YES, inte billigt Ia skit..

Mvh

Jag har redan testat alla rör och slangar och det var inte de som var trasiga..

105 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Inga som har några mer tips?? Är verkligen välbehövligt nu för mina idéer har tagit slut..
Mvh Jocke

3 Inlägg
18 augusti 2008
Koppla bort pysventilen och spreja alla slangar med startgas när den står på tomgång.
Har du någon läcka märker du det då. Kan ju ha missat något.

/hedlund

1 062 Inlägg
18 augusti 2008
min va så å då var det pysen som spöka man ska inte använd sånnt
brukar strula med ostabilt ladd osv

Team Björkeryd

105 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
okey. ska testa att koppla bort den och skruva upp trycket på wastegatestaget iastället.. Men pysventilen e ju ny så jag uteslöt den ifrån början.. Fortsätt gärna att lämna idéer:)
Mvh Jocke

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
18 augusti 2008
nya saker ska man aldrig lita på.

Sök