3806
Sök

Stavningen på forumet/sidan

11 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Tänkte bara ta upp ett litet "problem" som har retat gallfeber på mig väldigt länge nu.
Det är stavningen på den här sidan, folk skriver ju som fulla krattor. Ett exempel som dyker upp väldigt ofta är "Sterio" istället för "stereo" det förefaller att vara ett av svenskans absolut svåraste ord att stava till på ett korrekt sätt, med tanke på att så förbannat många gör det.
Det man borde göra är att läsa igenom sina inlägg innan man postar dem och rätta till eventuella fel, det tar inte så lång tid och det blir oftast en betydligt trevligare läsning för alla andra som använder forumet.

Sen kommer garanterat argumentet "jag är dyslektiker upp", men jag tvekar skarpt på att det är många som är det. I min mening så är det i 9/10 fall rent slarv och lättja som styr det hela.

Meningen med detta inlägget är självklart att skapa en diskussion berörande ämnet, sen får folk gärna fylla på med andra väldigt uppenbara stavfel om de så önskar.

2 014 Inlägg
17 augusti 2008
Du ska veta att jag håller med dig, men det finns redan massor av trådar om detta. Sök fram dem och fortsätt diskussionen där istället.

Låst.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök