Eftersnack: Vallåkraträffen 2008

Andreas79
18 augusti 2008 · 3 968 Inlägg

Om man säger så här.. mycket fina bilar på Vallåkra, dock tyckte jag inte
att alla uppvisningar i år var något vidare speciellt direkt, men det är klart,
inte lätt att få tag på företag o.s.v som kan stå för uppvisningar o så..

Så här borde Vallåkraträffen dela upp i framtiden bilar och ha på två olika ställen!

1 -> SKROT-bilar!

2 -> Styling/utställningsbilar


Fortfarande är det SKANDAL att de slipper in nästan vilka skrothögar som helst, de borde ha bättre koll!


Ett trevligt Vallåkra även i år, ser fram emot nästa år igen som vanligt,
men med bättre kvalitet på bilar över lag!

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Mackanol
18 augusti 2008 · 2 079 Inlägg

Andreas79 skrev:
Om man säger så här.. mycket fina bilar på Vallåkra, dock tyckte jag inte
att alla uppvisningar i år var något vidare speciellt direkt, men det är klart,
inte lätt att få tag på företag o.s.v som kan stå för uppvisningar o så..

Så här borde Vallåkraträffen dela upp i framtiden bilar och ha på två olika ställen!

1 -> SKROT-bilar!

2 -> Styling/utställningsbilar

Det hade dom ju gjort, Skrotet stog mittemot hangarerna ju, Där det stog Volvo 740/940 på skyltarna och stylingbilarna stog lite längre bort

Senast redigerat av Mackanol (18 augusti 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
oen100
18 augusti 2008 · 361 Inlägg

Andreas79 skrev:
Om man säger så här.. mycket fina bilar på Vallåkra, dock tyckte jag inte
att alla uppvisningar i år var något vidare speciellt direkt, men det är klart,
inte lätt att få tag på företag o.s.v som kan stå för uppvisningar o så..

Så här borde Vallåkraträffen dela upp i framtiden bilar och ha på två olika ställen!

1 -> SKROT-bilar!

2 -> Styling/utställningsbilar


Fortfarande är det SKANDAL att de slipper in nästan vilka skrothögar som helst, de borde ha bättre koll!


Ett trevligt Vallåkra även i år, ser fram emot nästa år igen som vanligt,
men med bättre kvalitet på bilar över lag!

dom kanske skulle plaserat alla bilar som skulle bedömmas på flygrakan och resten på gräsmattorna, det vore kanske något? Sedan tycker jag dom ska börja med samma uttagning som scf har.

Mvh Daniel.

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
2mhk
18 augusti 2008 · 6 Inlägg

Var där på Söndagen, första gången för mig.
Kan väl säga att jag hade lite högre förväntningar på den "berömda vallåkraträffen". Tycker det var alldeles för mycket mediokra Volvo-bilar och annat löst, som inte hör hemma på ett utställningsområde.
Håller med GoCraZy ang. lekstuga inne i Vallåkra, såg ut som det hade varit ren anarki. Helt otroligt att man får tillstånd att anordna denna träff efter att det ser ut sådär! -speciellt om det gör det varje år!!
Sen borde man ju kunnat utnyttja flygfältsraken lite bättre...

Aja det fanns ju dock några bilar som var intressanta att titta på.

Kajlie Garaget Video Crew
18 augusti 2008 · 842 Inlägg

Vallåkra träffen var ju en ren volvo träff från början, så att där är många volvo försvånar väl ingen ?! Sen är det en "träff" tycker det e kul att så mycket folk kommer, vill man inte kolla på Volvo 740 etc så behöver man inte gå in där, då kan man hålla sig till japs, bmw eller vad man nu tycker om. Hade man plockat bort alla dom bilar som inte är extremt stylade hade träffen sjunkit med 50% (?).
här kan verkligen alla ställa ut kvittar om man lagt ner 200 tusen eller 2tusen på bilen, alla samlas och har samma intresse.
Tycker det är en toppenträff!
Ses igen nästa år.


Dock så hade väl inte lite race på flygrakan skadat ? smile

Senast redigerat av Kajlie (18 augusti 2008)

Meerx
18 augusti 2008 ·

Vallåkra iår va roligt som fan !


Fast man va lite bakis när man gick runt på området på söndan....



Lite kul och se hur blåsta vissa är ! Hahaha.....



Lite segt att bilöen gick "sönder"
Men vi överlevde iaf big_smile

Jongen
18 augusti 2008 · 341 Inlägg

Var inte där i år, men har varit där förr, problemet är att vissa kör dit sin Volvo 240 som är full av rost bara för att slippa betala inträde......

breesladd SKÅNING
18 augusti 2008 · 1 215 Inlägg

Sluta tjata om att folk kör in sina fula volvo bilar det hade varit 100 gånger bättre om det fortfarande hade varit en ren volvo träff inga klagomål alls ni som klagar på de dassiga volvo bilarna ska bara vara glada över att ni kan komma in med era bilar, själv körde jag in me min fula volvo 142 och det var inte för att slippa betala inträde för det fick jag jävlar göra ändå med viss protest men kärringen till funktionär gav sig inte.

Tycker att vallåkraträffen ska bli en volvo träff igen som det var från början mer plats och mindre gnäll

och för övrigt så tycker jag att träffen bara blir sämre och sämre för varje år den är: mindre plats för bilarna, mindre/inga mässpriser ända stället där var riktigt bra priser var i volvohangaren, maten mer än svindyr men visst det kan man ju ta och inte till räckligt många mat vargnar så man kanske kunde sluppigt att köa i evigheter

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Soulweeper stray dog
18 augusti 2008 · 197 Inlägg

jag går och grämer mig! lol

vill inte leka sandlåda idag.
Hoppas ni kommer fram till något bra i slutändan iaf! smile

Live long, and prosper!

Senast redigerat av H3r0 (18 augusti 2008)

......... att jag ens orkar bry mig......
kolvas
18 augusti 2008 · 4 001 Inlägg

jag förstår inte vad som är skillnaden mellan en BMW SAAB OPEL HONDA eller vad som helst med 19" och en Volvo V70 med 19"?
Bägge är lika (o)stylade, men det gnälls bara på Volvon...
är inte detta typ 1711 tråden som hamnar på samma ställe ang. just det?

tackar vet man riktigt ombyggda bilar som används flitigt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Mikael i norrk Budbilsglidare
18 augusti 2008 · 228 Inlägg

Det va inte mycke man missade alltså..

Volvo 850 T-5R "Black Beast" (1995)
Foyrik www.barnaltsweden.se
18 augusti 2008 · 139 Inlägg

Det roliga är väl egentligen att de flesta volvos försöker hålla sig till orginalstylingdelar, dvs addon, polaris,snowcaps, lånar lite sinsemellan modellerna, osv......inte det här extremfula med som hänger på vissa plastraketer.....

Jag förstår inte all kritik, kan det vara för att  et inte finns ngn bilträff som passar alla asfaltslickande fast andfurius inspirerande udda märken?

Hehe...kanske inte snällt, men Vallåkra träffen är och förblir en volvoträff i mina ögon, men ödmjuka som vi volvoägare är så samsas vi gärna med övriga märken.....Gillar vi inte er, då tittar vi inte på er, så enkelt är det...eller hur??

Ang bedömmningen, så är det ju fritt fram att söka upp juryn och påpeka att ens bil inte har blivit bedömd, och sen som ngn sa, det ska ju kvitta om du har lagt 2000 kr eller 200 000kr....
Du ska ändå ha rätt att bli bedömd.....

Så är det,ladda upp nu inför nästa år istället!!!!

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Andreas79
18 augusti 2008 · 3 968 Inlägg

Nu handlar det inte om att Volvo skulle vara skrotbilar, det kom inte mängder
av andra bilmärken som jag verkligen anser är skrot med ! Riktiga rishögar,
som absolut INTE borde få lov att komma in, det är HELT FEL - fler som håller med?

De bilarna har inte där att göra överhuvudtaget, tycker det förstör en hel del,
och dessutom att de blandas med de stylade snygga bilarna. Skandal !

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Foyrik www.barnaltsweden.se
18 augusti 2008 · 139 Inlägg

Men, om man nu gillar sin bil, och den är "skabbig" i andras ögon, har man inte rätt att visa upp den då?

Vad jag menar är bla att en 18 åring har ju sämre förutsättningar än en 25 åring rent ekonomiskt...

Att där e en aller annan mindre fin bil skadar väl inte, jag tycker det är en skön blandning...

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
M.Persson
18 augusti 2008 · 461 Inlägg

Träffen i sig kändes bra och så, men dom måste ju skaffa lite krav på vad dom släpper in på utstälningsområdet:O var ju ett 30tal bilar som var i sämre skick än min gamla vinter bil:(
Riktigt dåligt och pinsamt att se en 740gl med vita blinkers och 15 org fälgar jämte en v70r med fult kjolpaket, 19" m.m.

Tycker det ser ut som jag skrev ett 30tal BILAR, sen att jag jämnförde en volvo med en volvo var för att folk inte skulle börja märkes bråka.
Sen är det  jävligt tråkigt för folk som åker 15-45mil för att se sveriges största utställning att får se orginal bilar i sletet skick och bilar som stylats med toning och vita blinkers.
Men detta fans ju i dom flesta märken, så hoppas verkligen dom ställer domarna vid insläppet nästa år så dom får lite klass på bilarna där inne, och då får mindre bilar och mer tid att bedömma bilarna som vill bli bedömda.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
hedeknasan Professional dreamer
18 augusti 2008 · 398 Inlägg

Första gången man vart på Vallåkraträffen:)
Vart bara inne på området på söndagen, men nattlivet under
lördagen gjorde söndagmorgonen lite plågsam..
Speciellt när man skulle vara på plats kl 7!! cool tongue

Att de vart en massa blandat att titta på, skrotbilar som flera säger,
och riktigt coola bilar spelar väl ingen roll?
Vi åkte ca 40 mil och om man ser en xtra 240 spelar lixom ingen roll wink
Träffen vart lyckad! Dyr mat och trevligt folk:)
Vi sees nästa år!smile

Och ahh.. Vägen blev ganska svart;)
http://i164.photobucket.com/albums/u11/skosulan/DSC_0352.jpg

Senast redigerat av hedeknasan (18 augusti 2008)

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)
R-line_chrille Distributionselektriker
18 augusti 2008 · 222 Inlägg

gick en sväng med min polare och tittade på janpanska bilar och de var inte ett dugg bättre än alla 240/740 som det gnälls på.. bilar med stora kjolpaket som va hemmalackade stora sprickor och hål i dåligt inpassade listan kan göras lång.. men även där kunde man hitta en och en annan pärla  som var värd att titta på.. så gott folk sluta gnäll på alla volvo bilar det fanns skrotbilar bland alla märken på vallåkra......

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
evilaudio
18 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

S60R_Chrille skrev:
gick en sväng med min polare och tittade på janpanska bilar och de var inte ett dugg bättre än alla 240/740 som det gnälls på.. bilar med stora kjolpaket som va hemmalackade stora sprickor och hål i dåligt inpassade listan kan göras lång.. men även där kunde man hitta en och en annan pärla  som var värd att titta på.. så gott folk sluta gnäll på alla volvo bilar det fanns skrotbilar bland alla märken på vallåkra......

men volvo e alltid skrot hur "fina" dom än e...hehe

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
R-line_chrille Distributionselektriker
18 augusti 2008 · 222 Inlägg

så kan man ju med resonera... men det gnälls mycket på volvo när det finns skrot bilar inom alla bilmärken som var på vallåkra.....

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
Foyrik www.barnaltsweden.se
18 augusti 2008 · 139 Inlägg

Hur går det med bilder btw....?, ingen som fångade min lilla burn genom vallåkra på lördagen efter träffen?

Hehe....

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang