3259
Sök

Vill veta allt om 850 R

457 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#1
Tjena tjena. Sitter här och sneglar lite på 850 R. Skulle vilja ha lite info om dem bilarna. Mer om de sista årsmodellerna, 95-97, sedan, manuell. De bättre sakerna, men även de sämre. Drivlina, motor, kaross ... Allt. Vill veta så mycket som möjligt smile
Senast redigerat av Sannefjord (17 augusti 2008)

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

13 Inlägg
17 augusti 2008
#2
www.nordicr.com
där får du nog svar på allt smile


457 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#3
Sannefjord skrev:
Tjena tjena. Sitter här och sneglar lite på 850 R. Skulle vilja ha lite info om dem bilarna. Mer om de sista årsmodellerna, 95-97, sedan, manuell. De bättre sakerna, men även de sämre. Drivlina, motor, kaross ... Allt. Vill veta så mycket som möjligt smile

Något högre standard är väl tänk isf. En bit över 300hk. Hur mkt behöver man modifiera?

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

457 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#4
Forsberg skrev:
www.nordicr.com
där får du nog svar på allt smile

Tackar smile Har en bild på din som bakgrund sedan ett tag sen big_smile

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

13 Inlägg
17 augusti 2008
#5
min?!?


741 Inlägg
17 augusti 2008
#6
Forsberg skrev:
min?!?

Nej, din farfars!

Det är väl klart han menar din, villken annan R ägare har svarat? smile
Senast redigerat av Joo (17 augusti 2008)

457 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#7
Forsberg skrev:
min?!?

Aa din smile

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

457 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#8
Joo skrev:
Forsberg skrev:
min?!?

Nej, din farfars!

Det är väl klart han menar din, villken annan R ägare har svarat? smile

Haha big_smile

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
17 augusti 2008
#9
Sannefjord skrev:
Sannefjord skrev:
Tjena tjena. Sitter här och sneglar lite på 850 R. Skulle vilja ha lite info om dem bilarna. Mer om de sista årsmodellerna, 95-97, sedan, manuell. De bättre sakerna, men även de sämre. Drivlina, motor, kaross ... Allt. Vill veta så mycket som möjligt smile

Något högre standard är väl tänk isf. En bit över 300hk. Hur mkt behöver man modifiera?

Inte särskilt mycket. Steg 3 från BSR (www.bsrab.se), Autotech (www.atechmotor.se) eller liknande, eller ett steg 4 från Autotech kan jag rekommendera om du vill köra med runt 300 kusar. Steg 4 är ganska precis vad som går att plocka ut utan att byta vevstakar.. Vill du komma lite billigare undan köper du delar själv från olika företag och endast ett chip från de välrenomerade firmorna!

188 Inlägg
17 augusti 2008
#10
På norcic R får du reda på allt du behöver veta wink Finns mycket kompetenta människor där wink Lycka till med din R wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

188 Inlägg
17 augusti 2008
#11
axelj skrev:
Sannefjord skrev:
Sannefjord skrev:
Tjena tjena. Sitter här och sneglar lite på 850 R. Skulle vilja ha lite info om dem bilarna. Mer om de sista årsmodellerna, 95-97, sedan, manuell. De bättre sakerna, men även de sämre. Drivlina, motor, kaross ... Allt. Vill veta så mycket som möjligt smile

Något högre standard är väl tänk isf. En bit över 300hk. Hur mkt behöver man modifiera?

Inte särskilt mycket. Steg 3 från BSR (www.bsrab.se), Autotech (www.atechmotor.se) eller liknande, eller ett steg 4 från Autotech kan jag rekommendera om du vill köra med runt 300 kusar. Steg 4 är ganska precis vad som går att plocka ut utan att byta vevstakar.. Vill du komma lite billigare undan köper du delar själv från olika företag och endast ett chip från de välrenomerade firmorna!

Jag kör steg 4 på min och är super nöjd wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
17 augusti 2008
#12
Jensa_H skrev:
axelj skrev:
Sannefjord skrev:

Något högre standard är väl tänk isf. En bit över 300hk. Hur mkt behöver man modifiera?

Inte särskilt mycket. Steg 3 från BSR (www.bsrab.se), Autotech (www.atechmotor.se) eller liknande, eller ett steg 4 från Autotech kan jag rekommendera om du vill köra med runt 300 kusar. Steg 4 är ganska precis vad som går att plocka ut utan att byta vevstakar.. Vill du komma lite billigare undan köper du delar själv från olika företag och endast ett chip från de välrenomerade firmorna!

Jag kör steg 4 på min och är super nöjd wink

Jag också, typ wink
Också väldigt nöjd!

457 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#13
Jensa_H skrev:
axelj skrev:
Sannefjord skrev:

Något högre standard är väl tänk isf. En bit över 300hk. Hur mkt behöver man modifiera?

Inte särskilt mycket. Steg 3 från BSR (www.bsrab.se), Autotech (www.atechmotor.se) eller liknande, eller ett steg 4 från Autotech kan jag rekommendera om du vill köra med runt 300 kusar. Steg 4 är ganska precis vad som går att plocka ut utan att byta vevstakar.. Vill du komma lite billigare undan köper du delar själv från olika företag och endast ett chip från de välrenomerade firmorna!

Jag kör steg 4 på min och är super nöjd wink

Hehe smile Låter lovande när man lyssnar på alla smile Hur mkt effekt får man på steg 4? Och vrid?

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

188 Inlägg
17 augusti 2008
#14
320 hk/450 Nm enligt Autotech men vet ej då min inte är bänkad wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

699 Inlägg
17 augusti 2008
#15
Inte för att vara sån, men jag hade nog hellre köpt en vanlig välutrustad turbo.. Iaf om du ska trimma!
Sitter nämligen en visko diff i R lådorna som inte håller lika bra som de vanliga.. Går ju iof byta till turbolåda istället.. R lådan heter m59 å Turbolådan heter m56h.. Kan vara bra å veta..

Bilgalen elektriker :)


Sök