3397
Sök

Rykande volvo 850 Glt -92 (nu ruffig gång)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
#1
jo nu är de så att när jag startar upp 850in efter att den stått kanske 3- 5 dygn nå sånt, så vit/grå ryker den lite tills den öppnar termostaten och ökar i temp, men luktar inte glykol i avgas röret, "fukten" i avgasröret smakar inte glykol och de luktar inte avgas i expansions kärlet, vad kan de då vara?
Senast redigerat av The_Mechanic (21 augusti 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Forummoderator
26 361 Inlägg
18 augusti 2008
#2
The_Mechanic skrev:
jo nu är de så att när jag startar upp 850in efter att den stått kanske 3- 5 dygn nå sånt, så vit/grå ryker den lite tills den öppnar termostaten och ökar i temp, men luktar inte glykol i avgas röret, "fukten" i avgasröret smakar inte glykol och de luktar inte avgas i expansions kärlet, vad kan de då vara?

Kondens i avgassystemet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
#3
AirOne skrev:
The_Mechanic skrev:
jo nu är de så att när jag startar upp 850in efter att den stått kanske 3- 5 dygn nå sånt, så vit/grå ryker den lite tills den öppnar termostaten och ökar i temp, men luktar inte glykol i avgas röret, "fukten" i avgasröret smakar inte glykol och de luktar inte avgas i expansions kärlet, vad kan de då vara?

Kondens i avgassystemet?

jo har funderat på de, men att de blir varje jävla gång så pass mkt?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

13 Inlägg
18 augusti 2008
#4
The_Mechanic skrev:
jo nu är de så att när jag startar upp 850in efter att den stått kanske 3- 5 dygn nå sånt, så vit/grå ryker den lite tills den öppnar termostaten och ökar i temp, men luktar inte glykol i avgas röret, "fukten" i avgasröret smakar inte glykol och de luktar inte avgas i expansions kärlet, vad kan de då vara?

Min volvo gör lika dant. inget att oroa sig för. låt den stå å bli varm bara. P.s du vet inte ngt om soprtluft på 850?


Forummoderator
26 361 Inlägg
18 augusti 2008
#5
The_Mechanic skrev:
AirOne skrev:
The_Mechanic skrev:
jo nu är de så att när jag startar upp 850in efter att den stått kanske 3- 5 dygn nå sånt, så vit/grå ryker den lite tills den öppnar termostaten och ökar i temp, men luktar inte glykol i avgas röret, "fukten" i avgasröret smakar inte glykol och de luktar inte avgas i expansions kärlet, vad kan de då vara?

Kondens i avgassystemet?

jo har funderat på de, men att de blir varje jävla gång så pass mkt?

Jag har djävulskt mycket jag också..ett tag funderade man på blåst toppackning men
inget konstigt i kylarvattnet eller oljan..förutom att oljan läker ut *host*..men det
är en annan historia!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
#6
Den går lite ruffigt nu, när man accar, nån som vet nånting?
ska byta tänddelar i nästa vecka o se om de blir bättre

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
#7
Huulkeen skrev:
The_Mechanic skrev:
jo nu är de så att när jag startar upp 850in efter att den stått kanske 3- 5 dygn nå sånt, så vit/grå ryker den lite tills den öppnar termostaten och ökar i temp, men luktar inte glykol i avgas röret, "fukten" i avgasröret smakar inte glykol och de luktar inte avgas i expansions kärlet, vad kan de då vara?

Min volvo gör lika dant. inget att oroa sig för. låt den stå å bli varm bara. P.s du vet inte ngt om soprtluft på 850?

de ska gå bra, de som kan vara är att du måste låta den stå på tomgång och "vänja" sig vid de nya flödet

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
#8
The_Mechanic skrev:
Den går lite ruffigt nu, när man accar, nån som vet nånting?
ska byta tänddelar i nästa vecka o se om de blir bättre

ingen som vet något? smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
#9
BTLulle skrev:
Gissar på tändstiften men i stort sett omöjligt att veta då man inte själv lyssnat på motorn

MVH Peter

gissar också på att de är tändstift / kablar, rotor och sånna grejjer som börjar få känna på ålderssträcket så ska byta de o se hur de blir, blir de inte bättre så ska jag undersöka ur lambdan mår om de är den som kanske fått nå sot i sig och börjat spöka, då den är gubbkörd tills jag tog över den, jag har inte våldat nå mycket men dragit ur växlarna då o då, men ska försöka fixa ljud eller film på hur den låter.

tackar för dina inlägg BTulle
Senast redigerat av The_Mechanic (21 augusti 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
#10
Tändstift,kablar,fördelare,fördelar lock är nu bytt, visst den gick lite bättre men ruffar fortfarande från tomgång till drygt 2.5k varv, nu funderar jag på om min lambda eller LMM håller på lägga av, kollade även lite felkoder när jag inte hade nått o göra, o då visade de sig att jag hade felkod 1-3-2 på stift 7, vad betyder de?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

62 Inlägg
3 november 2008
#11
kolla i din instruktions bok, eller så finns det många av felkoderna att hitta på nätet har tyvär paprena i andra datorn så hittar du inte så skicka ett mess så ska jag kolla

Allt i allo
358 Inlägg
3 november 2008
#12
ryker det mycket när den är kall kan det väl vara ventiltätningarna som är slut, rätta mig om jag har fel.

De é nice !

4 586 Inlägg
3 november 2008
#13
du kan alltid åka till en bilverkstad och kolla upp så det verkligen inte är topplockpackningen. Där kan dom mäta ifall det finns några avgaser i expantionskärlet


Allt i allo
358 Inlägg
3 november 2008
#14
http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

1-3-2 Varvtalsgivarens signal saknas

om det var sockel a7.
Senast redigerat av Ramneborg (3 november 2008)

De é nice !


Sök