3322
Sök

Vad säger ni : Chokladboll eller negerboll ?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 augusti 2008
fan va sugen på negerbollar jag vart nu big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

658 Inlägg
19 augusti 2008
Varför börja kalla negerboll något annat, en negerboll är ju en negerboll och ingen nedrans chokladboll! Står ju tom negerboll i kokboken.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Evolution Garage
171 Inlägg
19 augusti 2008
Negerboll och inget annat!

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
19 augusti 2008
Ingen som brukar baka Judebröd?

Smoke Tires Not Drugs.

Badass
89 Inlägg
19 augusti 2008
Givetvis negerboll... Men blir tillrättavisasd när man säger de på bageriet här hemma.... hehe
Bara löjligt...

Signaturtext..

Hangaround
67 Inlägg
19 augusti 2008
E det ingen som säger "Negerbulle"? För det säger jag tongue

2FAST4U

136 Inlägg
19 augusti 2008
Först sa jag negerboll för det var jag uppväxt med! Men eftersom man KAN ÄNDRA SIG så säger jag nu chokladboll då mina nyinflyttade vänner från andra sidan jordklotet känner sig lite träffade när man säger just negerboll. Så Chokladboll får det bli! Lika gott oavsett namnet!

De Säger Vi Hej!

Hillbilly
206 Inlägg
19 augusti 2008
negerboll inte nån j*vla chockladboll.

Living my life sideways!

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
19 augusti 2008
Säger chokladboll..Att det skulle vara så jevla självklart att det heter negerboll vet jag inte, där är nog mer choklad än "neger" i den...

saabtok
1 306 Inlägg
19 augusti 2008
Negerboll såklart

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

136 Inlägg
19 augusti 2008
_ZooN_ skrev:
Säger chokladboll..Att det skulle vara så jevla självklart att det heter negerboll vet jag inte, där är nog mer choklad än "neger" i den...

+1

De Säger Vi Hej!

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
19 augusti 2008
Det har alltid hetat, heter och kommer för alltid att heta NEGERBOLL!

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
19 augusti 2008
bevara negerbollen!!!

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

36 Inlägg
19 augusti 2008
Ähh det heter negerboll och jag kan inte se just något rasistiskt i det.

Tycker att dom flesta mörkhyade (i amerikat då) kallar varandra niggers, inte sällan används ordet i musiktexter, Nigeria finns ju osv och vem har sagt att neger är ett skällsord?

Minns att vi i lågstadiet fick en specialframtagen BAMSE tidning som hete Kalle Svartskalle och som handlade om just rasism och liknande..det var tider det plus att vi hade en mörkhyad som hette just Karl (kallades Kalle) i klassen, men inte vart det något problem för det.

Tycker mycket av rasismen skapas utav just lagar och förordningar om vad som är rasistisk och inte!

Jag bor i jämtland, är norrlänning, jämte osv och som ni vet så är alla norrlänningar exakt som dom i reklamfilmerna för NorrlandsGuld..lussekoftor, truckerkepsar, renar och älghorn, tar skotern till korvmojjen m.m men inte skäms jag för det!

För som alla vet så är ju alla Stockholmare precis som Jönssonligan!

526 Inlägg
19 augusti 2008
Ottosson79 skrev:

Tycker att dom flesta mörkhyade (i amerikat då) kallar varandra niggers, inte sällan används ordet i musiktexter, Nigeria finns ju osv och vem har sagt att neger är ett skällsord?

Minns att vi i lågstadiet fick en specialframtagen BAMSE tidning som hete Kalle Svartskalle och som handlade om just rasism och liknande..det var tider det plus att vi hade en mörkhyad som hette just Karl (kallades Kalle) i klassen, men inte vart det något problem för det.

Tycker mycket av rasismen skapas utav just lagar och förordningar om vad som är rasistisk och inte!

Jag bor i jämtland, är norrlänning, jämte osv och som ni vet så är alla norrlänningar exakt som dom i reklamfilmerna för NorrlandsGuld..lussekoftor, truckerkepsar, renar och älghorn, tar skotern till korvmojjen m.m men inte skäms jag för det!

Mm alla Stockholmare åker Impala smile

831 Inlägg
20 augusti 2008
Jag säger nnnnn NO... Wwwinnerbrodd

831 Inlägg
20 augusti 2008
Det är skillnad på niggers och niggas...

Niggers är slavar och niggas "homeboys" i staterna.

Ottosson79 skrev:

vinnarskalle!
907 Inlägg
20 augusti 2008
Jag har då alltid sagt negerboll, och tänker fortsätta med det... Är ordet "neger" ens rasistiskt?

831 Inlägg
20 augusti 2008
Ja en mörk föredrar nog inte att bli kallad neger då innebörden på senare tid (läs sekel) mer blivit "slav" än bara svart som negro betyder. Så nog är det nedvärderande i vår tid även om det hade en helt annan betydelse för länge sen.

Men sen återstår ju frågan hur illa vid en mörk person tar vid sig om en chockladboll heter negerboll.

Casy skrev:
Jag har då alltid sagt negerboll, och tänker fortsätta med det... Är ordet "neger" ens rasistiskt?
Senast redigerat av CrilleD (20 augusti 2008)

Svetsare
3 150 Inlägg
20 augusti 2008
Lite OT men en polare hade lagit upp neger och mulatt i en gammal uppslagsbok (från tidigt -1900)

Mulatt - Korsning mellan neger och människa

Neger - En svart enslig varelse som passar på i hushållet

^^

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök