3602
Sök

Hur gör DU för att slippa betala trängselskatten?

24 Inlägg
7 februari 2006
Trådstartare
Tjena!
Idag fick jag hem mina tullkepsar www.tullkepa.se big_smile
Nu slipper jag betala den där jävla avgiften. Tar både tid och pengar. Innan dess så la jag bara på snö på nummerplåten men nu blir det mkt enklare.

Hur gör ni för att slippa betala? Eller står ni ut och betalar? Kanske även installerat en transponder?

Im the wifebeater!

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
7 februari 2006
Själv är jag knappt aldrig i "fjollträsk" och om jag nån gång är där så brukar de bli helgtid....

8 156 Inlägg
8 februari 2006
Det finns ju prismor också, samt fotospray som även ska fungera mot ir-kameror.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
8 februari 2006
Horsefucker skrev:
Tjena!
Idag fick jag hem mina tullkepsar www.tullkepa.se big_smile
Nu slipper jag betala den där jävla avgiften. Tar både tid och pengar. Innan dess så la jag bara på snö på nummerplåten men nu blir det mkt enklare.

Hur gör ni för att slippa betala? Eller står ni ut och betalar? Kanske även installerat en transponder?

"Bör ej monteras så att kamerorna kan få
  problem att avläsa registrerings skylten."

Hahaha. jaja.

Hade ja bott i stockholmstrakten hade jag köpt en rishög å ställt innanför dom där jävla tullarna.
Gå 100-200 meter klarar man fan. hade de sen inneburit att jag vart tvungen att parkerapå motorvägen så hade ja fan gjort de. känar ju mer på att köpa en risig golf 1:a än å bränna förbi deras förbaskade kameror å betala fotoframkallning.

Men den där kepsen hade nog också funkat, ser dock så ful ut att ha på bilen.  smile

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Veni Vidi Vici
126 Inlägg
8 februari 2006
Jag kör med tullkepor.. Det funkar för mig.. Har redan åk för mer än vad jag köpte dom för = 200:- och sen så är det ju ett tag kvar till 31:a juli wink

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 februari 2006
Jag tillhör de lyckliga som slipper stockholm mm och skiter fullständigt i avgifterna.
Tycker bara det är roligt hur ni ställer till. Riksdagsbeslut för ni inte kan låta blir att tränga ihop er, det är riktigt komiskt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Rallyförare
1 075 Inlägg
8 februari 2006
Nåja, en av dom största tokfanskapen bakom biltullarna är miljöpartisten Peter Eriksson, känd för att vara en hyffsat inavel norrlänning...
Hans registreringsnummer är förövrigt LRB799 ifall ni undrar det,
Här har ni en länk till hans registreringsskylt i utskriftsvänlig acrobat reader form:
http://www.sheriffbilen.com/files/LRB79 … m_rken.pdf
Senast redigerat av carnageman (8 februari 2006)

301 Inlägg
8 februari 2006
Jag gör inte särskilt mycket jag kör en audi i småland. Sen får jag räkningar hem och då har jag kört en bmw i sthm MÄRKLIGT.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

Sök