2736
Sök

Problem efter turbobyte

Härnösand
51 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
bytte till en aero turbo i min chippade 2,0 -98
Efter bytet så startade den på en gång , gick bra på tomgång skulle prova köra och märkte att det inte bli så mycket ladd (0.3) enligt en riktig laddmätare, bilen kan tjuvdö lite då å då men starta på en gång,
frågan är om det är chippningen som inte lirar ihop riktigt med den nya turbon? kom gärna med förslag,

1 255 Inlägg
19 augusti 2008
Nilss0n skrev:
bytte till en aero turbo i min chippade 2,0 -98
Efter bytet så startade den på en gång , gick bra på tomgång skulle prova köra och märkte att det inte bli så mycket ladd (0.3) enligt en riktig laddmätare, bilen kan tjuvdö lite då å då men starta på en gång,
frågan är om det är chippningen som inte lirar ihop riktigt med den nya turbon? kom gärna med förslag,

Kolla alla tryckrör så att allt är tätt kolla även om de läcker avgaser mellan grenrör och blocket eller grenrör och turbo samt mellen turbo och downpipen fast de borde du höra isåfall.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Härnösand
51 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
läcker inga avgaser, rör har jag kollat å det verkar tätt överallt, kan det vara nå strul med magnetventilen? eller nånting med wastegaten?

166 Inlägg
20 augusti 2008
har du kollat slangen från ic´n? tycker de låter på pricken som att de är de...
låter inte som att de är magnetventilen eller wastegaten tycker ja, men ja..

men som sagt kolla den de första du gör, skulle inte bli förvånad om de är den..

Sök