Hej allihop!
Känns nästan lite löjligt att ta upp detta i "styling" avdelningen, med tanke på alla monsterbyggen som ni sysslar med. Men jag tänkte att det är lika bra att gå dit experterna finns
Jag och en kompis håller på att fixa en Volvo 142 -74 till en rolig sommarcabriolet! Taket är borta och den är omlackad. Interiören är en fantastiskt hemmasnickrad blandning av 142 och 240. Sätena kommer från en 240 (en -88:a tror jag) och tyvärr är de gråa medan resten av bilen är svart/röd. Dessutom är de fulla med suspekta fläckar och annat gojs...
Vore kul att få tag på en nice överdragsklädsel, gärna svart med lite rött i. Har även kikat på olika bilskrotar efter svarta säten, men det har gått sådär...antingen finns bara en stol som nån tokig fan har lyckats fördärva totalt, eller så finns det inget alls...
Undrar nu därför om någon har ett bra tips på nån tillverkare som saluför överdragsklädsel till just 240. Har kikat på universalmodeller från t.ex. Jula och Mekonomen som verkar passa lika bra som ett nätlinne på Anna Book!
Nån som vet nåt som faktiskt sitter snyggt, eller som kan varna för nåt speciellt märke som sitter fantastiskt dåligt? Vore mycket tacksam för hjälp i frågan!
Om någon av er är sadelmakare, skräddare eller syslöjdsfröken får ni gärna sy upp en klädsel i utbyte mot nån flaska Jack Daniel's, en livstidsförbrukning av Piggelin (för slöjdfröken) eller dylikt!
Tack för er tid, ha det kalas!
/Daniel