2533
Sök

Omklädning av innertak

Wheel whore
215 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Har sökt och kikat runt lite på dom trådar som finns men "ala" verkar röra biltemas högtalarfilt.Jag undrar hur man skall kunna limma dit tyg..V"vanligt" tyg altså.I en så ljus färg som vit utan att det blir gulaktigt av något lim eller så??.Någon som kanske vet??

(none)
1 725 Inlägg
21 augusti 2008
Kan bara ge dig ett tips att kontakta ToXtreme här på garaget. Han gjorde det i sin Volvo. Jag har sett de och tyckte det vart riktigt bra. Hälsa från mig wink

//jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

194 Inlägg
21 augusti 2008
dock var det svart tyg i taket wink det han gjorde var att plocka loss alla lister, slita av tyget (se till att ha nå oömt överdragsklädsel på stolarna)* sen måttar du ut en vettig längd på tyget och limmar på!

*detta då isolering är inte kul att få på stolarna tongue kliar väldigt väldigt mycket!tongue

har du combi så är det genast lättare, då tar du loss alla lister och drar ut taket från skuffen! och gör som det står ovan! det toxtreme har gjort och det jag kommer göra är att dra på det nya medans taket är i bilen.

Med.lem
3 759 Inlägg
21 augusti 2008
Sweeman skrev:
dock var det svart tyg i taket wink det han gjorde var att plocka loss alla lister, slita av tyget (se till att ha nå oömt överdragsklädsel på stolarna)* sen måttar du ut en vettig längd på tyget och limmar på!

*detta då isolering är inte kul att få på stolarna tongue kliar väldigt väldigt mycket!tongue

har du combi så är det genast lättare, då tar du loss alla lister och drar ut taket från skuffen! och gör som det står ovan! det toxtreme har gjort och det jag kommer göra är att dra på det nya medans taket är i bilen.

kan man dra ut taket på 745:erna?!

Vet du om detta funkar på 245 också?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

(none)
1 725 Inlägg
21 augusti 2008
Fan Sweman..Du har så mycket mer koll än mig märker ja big_smile hehe. Tummen upp!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Wheel whore
215 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Hur jag får ur taket vet jag.Det r det minsa prbolemet.Nu är var frågan vad jag skulle använda mig av för lim eller dylikt.

474 Inlägg
21 augusti 2008
spraylim ska väl funka finfint.. det hade jag i min iaf..

Volvo S60 2.5T AWD

132 Inlägg
22 augusti 2008
kontakta topntrim i Helsingborg. De har olika lim för dessa arbeten

Probe Custom Construction
http://www.garaget.org/_Putteliten_

Med.lem
3 759 Inlägg
22 augusti 2008
Nån som kan svara på min fråga?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
22 augusti 2008
vanligt spraylim och inte för mycket för då går det igenom tyget.

80 Inlägg
29 september 2008
någon som kan rekomendera något tyg till innertak förutom biltemas högtalarfilt & var man kan köpa tyget?? vill ha något ljusare tyg?

16 197 Inlägg
29 september 2008
bilskäddarna elle top,n,trim har de mesta va gäller tyg till omklädnad.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
29 september 2008
jag klädde om mitt innertak på min datsun med svart vinyl istället trasiga orginalet....

superstretchvinyl från topntrim samt 3M fastbond30 lim från samma ställe

Sök