3770
Sök

Laptops, hjälp!

28 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Känner att det här med datorer är verkligen inte min grejj, så nu får nu ta och hjälpa en vilsen tjej i laptops djungel!

Ska köpa en laptop (hade tänkt beställa, blir ju så mkt billigare (?) )
Den ska inte användas till att göra värsting grejjer på, utan ladda ner, bränna filmer/skivor, se på film - ja enkla grejjer helt enkelt. Priset är runt 5000-5500:- , mer en så tänker jag inte lägga ut.
Har ett krav, det måste vara tv-out (heter det då? tongue ) på den.

Vilka dator märken är bra? ASUS har jag läst att inte ska vara bra. Toshiba då, är det ett bra märke? Fujutsi Siemens har jag klämt lite på men tyckte inte knappsatsen var nå skön, iaf den enda jag kände på.
HP har en kompis och den gilla jag väldigt mycket, så jag har bara hakat upp mig på HP och bara kikat på det märket. tongue

Tack, tack.
Hoppas att kunna beställa den idag så man kanske kan få den till på måndag! big_smile

28 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Satt o kolla lite på toshiba, och ingen av dom verkar ha batteritid!? Nån timmes batteritid  vill man ju ha!

835 Inlägg
21 augusti 2008
Jag ska köpa en ASUS Eee Pc900, mista bärbara som finns typ. Den gör allt du vill minus bränna skivor. kostar bara 2990:-

28 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Men då blir den föör liten, inte kul och kika på film där då eller. Och bränna skivor är ju ett måste wink

Administratör
11 916 Inlägg
21 augusti 2008
Gillar du inte tangentbord som viker sig när du knappar så går nog Toshiba bort. Har känt på några och de var ju så plastiga så det finns inte.

Men köp en HP du, det är inget dåligt val alls. Personligen hade jag valt HP framför Toshiba, Acer, Asus, Fuijutsu med flera. I min värld finns alternativen HP, Dell (Latitude-serien bland annat), IBM och Apple. I princip allt annat går bort.

Kolla på Apple kanske? Mer lättanvända datorer hittar du inte... smile lite för dyra dock kanske (ca 9-10000kr för den billigaste).

Sikta på en Core 2 Duo-processor av nått slag iallafall och snåla inte på minnet (ram-minnet, inte hårddisken). Minst 2 GB ram bör du ha, det gör mycket för användbarheten. Hellre lite mer minne än lite snabbare processor är en rätt bra inställning att ha om vill ha mest "bang for the buck".

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

274 Inlägg
21 augusti 2008
Har en Acer Ferrari.
Den är toppen!

Vet dock inte om den håller sig inom de priset men den håller måttet iaf! big_smile

835 Inlägg
21 augusti 2008
MissMotor_ skrev:
Har en Acer Ferrari.
Den är toppen!

Vet dock inte om den håller sig inom de priset men den håller måttet iaf! big_smile

"Couldn´t quite afford the lambo, eh?" - Ryan Dunn i Gumball 3000 wink

274 Inlägg
21 augusti 2008
Epitaph skrev:
MissMotor_ skrev:
Har en Acer Ferrari.
Den är toppen!

"Couldn´t quite afford the lambo, eh?" - Ryan Dunn i Gumball 3000 wink

lol wink

Såå sant!
"underhållande tävling!"
Senast redigerat av MissMotor_ (21 augusti 2008)

Sök