vad är det för pack bilfixare här?

LazerHawke
22 augusti 2008 · 1 268 Inlägg

typ ofta man ställer frågor i forumet många kikar på frågan men ingen av dom har nå svar....
typ många har liknande bil tillexempel någon måste väl ändå vart me om nå liknande vad frågan i tråden gäller?

hmm ja av nästan 100.000 medlemmar så e det ganska sorgligt...

typ många har välbyggda bilar mkt tid nedlagt på motorer osv men ingen har nå större koll på nå annat än sitt egna tongue

Hamilton
22 augusti 2008 · 8 873 Inlägg

Tror nog att det flesta svarar om dom kan, finns ju många som svarar trotts att dom inte vet utan gissar.
Tycker att det är bättre att avstå från att svara om man inte vet, gissningar överlåtter jag åt lotto spelare.
Att en tråd blir läst många gånger utan svar kan ju bero på många olika saker tex att man inte vet eller inte har tid att ge ett svar.

Att du kallar avändarna här för pack ökar ju inte dina chanser att få svar på dina frågor.

Senast redigerat av Hamilton (22 augusti 2008)

Fotograf på tierpidag.se
Hoevding Withlimb
22 augusti 2008 · 210 Inlägg

När man börjar 3 av 4 meningar med typ så får man inga vettiga svar.

+Det Hamilton sade.

105hk rent vansinne!
LazerHawke
22 augusti 2008 · 1 268 Inlägg

Hamilton skrev:
Tror nog att det flesta svarar om dom kan, finns ju många som svarar trotts att dom inte vet utan gissar.
Tycker att det är bättre att avstå från att svara om man inte vet, gissningar överlåtter jag åt lotto spelare.
Att en tråd blir läst många gånger utan svar kan ju bero på många olika saker tex att man inte vet eller inte har tid att ge ett svar.

Att du kallar avändarna här för pack ökar ju inte dina chanser att få svar på dina frågor.

nej men att dom blev kallade pack spelar ingen roll... har ju inte fått svar på ens hälften av alla trådar jag startat wink

LazerHawke
22 augusti 2008 · 1 268 Inlägg

Hoevding skrev:
När man börjar 3 av 4 meningar med typ så får man inga vettiga svar.

+Det Hamilton sade.

läs mina trådar jag skapat inga början me typ så.....

Hamilton
22 augusti 2008 · 8 873 Inlägg

LazerHawke skrev:

Hamilton skrev:
Tror nog att det flesta svarar om dom kan, finns ju många som svarar trotts att dom inte vet utan gissar.
Tycker att det är bättre att avstå från att svara om man inte vet, gissningar överlåtter jag åt lotto spelare.
Att en tråd blir läst många gånger utan svar kan ju bero på många olika saker tex att man inte vet eller inte har tid att ge ett svar.

Att du kallar avändarna här för pack ökar ju inte dina chanser att få svar på dina frågor.

nej men att dom blev kallade pack spelar ingen roll... har ju inte fått svar på ens hälften av alla trådar jag startat wink

Efter en snabb koll på dina trådar så har du fått svar på mer än hälften, om du har fått rätt eller fel svar vet jag inte.

Fotograf på tierpidag.se
LazerHawke
22 augusti 2008 · 1 268 Inlägg

Hamilton skrev:

LazerHawke skrev:

Hamilton skrev:
Tror nog att det flesta svarar om dom kan, finns ju många som svarar trotts att dom inte vet utan gissar.
Tycker att det är bättre att avstå från att svara om man inte vet, gissningar överlåtter jag åt lotto spelare.
Att en tråd blir läst många gånger utan svar kan ju bero på många olika saker tex att man inte vet eller inte har tid att ge ett svar.

Att du kallar avändarna här för pack ökar ju inte dina chanser att få svar på dina frågor.

nej men att dom blev kallade pack spelar ingen roll... har ju inte fått svar på ens hälften av alla trådar jag startat wink

Efter en snabb koll på dina trådar så har du fått svar på mer än hälften, om du har fått rätt eller fel svar vet jag inte.

trevligt att du engagerade dig smile

P_Jonsson
22 augusti 2008 · 104 Inlägg

Får lägga in ett ord själv här oxå: många trådar håller jag personligen koll på för att jag själv är mycket intresserad av ämnet och kanske vill veta mer.

Ett ex ny turbo, övriga ingrepp i motor m.m. är själv kanske inte "tappad helt baki flötet" när det gäller att skruva men avstår ofta från att svara då jag inte är helt 100%.
" -säg hellre lite för lite, än lite för mycket"

Casy vinnarskalle!
22 augusti 2008 · 907 Inlägg

Finns många trådar som är lik varandra. Sedan finns även en sökfunktion om man behöver akut hjälp.

BMW M3 "Crisis" (2002)
BMW E38 740i "Lena" (1999)
LazerHawke
22 augusti 2008 · 1 268 Inlägg

Casy skrev:
Finns många trådar som är lik varandra. Sedan finns även en sökfunktion om man behöver akut hjälp.

möjligt men vad ska man söka på? man söker på det som man vill ha svar på och finner inget?

luunggan
22 augusti 2008 · 956 Inlägg

Du är hör väl också till det packet, då du som ställer frågan, kan lika mycket som dom som kollar in i tråden och inte vet svaret!

Varför vara nedvärderande mot alla här inne bara för att du inte fått svar på några frågor. Detta är ett forum där man bilintresserade och även icke, vistas. Det finns inga krav på att man måste vara en mekaniker. Om det är det det du vill ha så får du väl skapa ett eget forum, där du kan ha ett prov för dom som vill bli medlem. Så du vet att dom har kunskap som utbildade mekaniker!!!

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
chrizz Administratör
23 augusti 2008 · 11 790 Inlägg

Till att börja med, långt ifrån alla medlemmar här på Garaget skriver i forumet. Du skriver just nu i ett forum som är en del av en hel community som är så mycket mer än bara ett forum. Bara som återkoppling till den mängd medlemmar du angav (som för övrigt är runt 88 000, det är en bit kvar till 100 000).

Att sen ha mage att klaga över att folk "inte hjälper mig tillräckligt mycket och tillräckligt bra helt av fri vilja och utan någon som helst ersättning" är ju lite anmärkningsvärt, tycker du inte?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
ShyGuy RM-operatör
23 augusti 2008 · 667 Inlägg

Chrizz har en bra poäng där faktiskt.

Och en gissning behöver inte alls vara så dumt det heller, det kan sätta igång tankar hos frågeställaren, som får denne att komma på att "just ja, så kan man ju kanske göra" och går och testar, för att därvid måhända lösa problemet. Sannolikheten att frågeställaren verkligen lär sig något om problemet och kanske saker runt ikring ökar markant då.

Men var gärna tydlig med att det är en gissning och inget definitivt svar.

undergroundracing
23 augusti 2008 ·

"LazerHawke"
Vill jag ha hjälp med viktiga frågor rörande motor, v-låda, el, trim osv.
Då vänder jag mig till ett specifikt audiforum som Nordicaudi.
Det ger oftast mer svar och framförallt korrekta svar.

Vill jag ha lite allmän hjälp eller förslag på förbättringar på bilen osv
så tycker jag att Garagets forum funkar utmärkt.
Och som det sades så är hjälpen gratis.

Molle_S60
23 augusti 2008 · 329 Inlägg

Var det inte du som hade motorproblem och lade upp en tråd som hade rubriken: S60 T5 -05 ??
Lägg lite energi på att antyda vad du vill i rubriken. Så som du skrev kan ju inlägget handla om nästan vad som helst.

Edit: Hittade tråden, i fel forumsdel dessutom..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=98792

Senast redigerat av Molle_S60 (23 augusti 2008)

F-wesslen
23 augusti 2008 · 68 Inlägg

lol

Losgard
23 augusti 2008 · 1 688 Inlägg

Molle_S60 skrev:
Var det inte du som hade motorproblem och lade upp en tråd som hade rubriken: S60 T5 -05 ??
Lägg lite energi på att antyda vad du vill i rubriken. Så som du skrev kan ju inlägget handla om nästan vad som helst.

Edit: Hittade tråden, i fel forumsdel dessutom..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=98792

Efter lite research i hans trådar och svar kan man dra vissa slutsatser om personen. roll

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
evilaudio
23 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

LazerHawke skrev:
typ många har välbyggda bilar mkt tid nedlagt på motorer osv men ingen har nå större koll på nå annat än sitt egna tongue

ge mig EN anleding till varför man skulle ha koll på andras bilar??


anser att man själv som ägare borde väl ha koll på sin egen bil annars ska man nog inte ha bil.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
bmx
23 augusti 2008 · 7 100 Inlägg

alla här inne kanske inte är nå bilmekaniker heller,utan bara gillar bilar!

Senast redigerat av bmx (23 augusti 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
evilaudio
23 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

bmx skrev:
alla här inne kanske inte nå bilmekaniker heller,utan bara gillar bilar!

jepp å sen kan man ju inte begära svar efter typ 10 min som vissa tror.. sen e ju folk SÅÅÅÅÅÅ lata.. istället för att försöka pilla å fixa själv me bilen så "litar" dom på att andra ska göra de åt dom.


vet inte hur mång ggr ja fått mail från folk som vill ta ja ska lära dom å plasta div saker till bilen, hur j-ävla svårt ska de va å lära sig saker själv som många andra gjort?

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang