Mitt avgasrör har nyligen gått av precis innan ljuddämparen och jag tänkte att jag kanske skulle ta tillfället i akt och byta till en "japsdämpare"? Är inte helt säker på att det kan funka men har läst om att många kapar röret precis innan ljuddämparen för att montera den nya japsdämparen. Någon som har erfarenhet som vet om denna metod skulle fungera utan att jag skulle behöva köpa ett helt nytt avgassystem?
tycker du skall köra på ett DTM istället.. Då du har en tysk bil, är det inte direkt snyggt med japs på dem..
Hmm.. hittar inte så mycket om DTM dämpare, länka kanske? ( ja jag har testat google )
Men om det nu blir så att jag köper en japsare för att lösa problemet tillfälligt, är det då möjligt att fästa den på det som finns kvar då innan ljuddämparen?
Visst det är kanske bättre med DTM eller någon annan märkes avgas men dom kostar ju trots allt betydligt mycket mer. Kanske inte alla som har råd att köpa avgassystem för 4-5000kr. Då är japs ett billigt alternativ. Fast det är kanske inte det snyggaste då jag tycker det är till för just japs bilar. Men man får ett ganska härligt ljud med japs. Och det som jag tycker är bäst är att man får med en insats som gör att bilen låter nästan som orginal vilket kan va skönt vid längre körningar.
Hoppas bara att den passar något.... Mitt "anslutningsrör" är ca 5 cm diametern. Och detta rör är 7,5 cm diametern... hmmm monteringstips?
Med simons eller feritta kan du plocka delar till endast slutbiten och det kostar nog inte mycket.
Vid monteringen är det bästa nog att skaffa en stegmuff från exempelvis simons, och sedan kan man behöva lägga imellan lite ifall det glappar för mycket. grejorna mäts för den delen oftast i tum men problemet kan bli att det ibland står ytterdiametern och ibland innerdiametern på beskrivningen