2955
Sök

Hjälp! Hur får jag bort mitt virus (Trojan)

324 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Jag har hittat virus i daton. 5st Trojaner!
Hur får jag bort dom utan att radera hårdisken och lägga om på nytt.

Jag har F-Secure Virus program. De hittar på viruset men tar inte bort det!

Hur angriper en Trojan daton? Hur skadligt är det?

MVH
CHRISTER
Senast redigerat av Audikrille (24 augusti 2008)

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

324 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Tack du! skojigt! Undrar hur man fått det. och hur man får BORT det.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Pilot
78 Inlägg
24 augusti 2008
ladda ner programmet nod32 från företaget eset och utför en indeep analysis hade över 120 tj´rojans som självförökade på datorn efter utförd "operation" var de borta:)

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare

306 Inlägg
24 augusti 2008
har också fått det jävla viruset på datorn sad

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

71 Inlägg
24 augusti 2008
hade tre stycken på min burk men "avg virusprg" fixade det fixa hem det så löser det sig nog smile

Sleeper
3 084 Inlägg
24 augusti 2008
Bitdefender installerade jag igår hade kaspersky först (men licensen gick ut) men damn 10 virus och 4 trojaner (Iofs så hade jag inte haft virusprog på en månad men kaspersky firewall) så en månad utan virusprogram och man hade den skiten.. Bitdefender är nog bästa virusprogrammet jag testat hittills.

men ta hem hijack this typ härifrån http://www.trendsecure.com/portal/en-US … hijackthis där kan du ta bort filer du inte vill ha eller lägg upp en logg på något dataforum kanske du får hjälp. wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sleeper
3 084 Inlägg
24 augusti 2008
skumtezz skrev:
har också fått det jävla viruset på datorn sad

vilket virus?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

517 Inlägg
24 augusti 2008
PC Tool Spyware Doctor är ett program jag använder mig av. Tar bort spyware, ganska säker det tar bort trojaner också.. Sen kör jag även senaste versionen av Ad Aware och Norton Antivirus.. Funkat bra för mig..

/Martin - Wolfsburg GTI

GOES wild
325 Inlägg
24 augusti 2008
...Eller så tankar ni ner Avast här. Helt gratis och fan så mycket bättre än NOD32 skiten som alla skall krångla med. Avast tar bort trojanerna direkt, utan massa onödigt krångel.

Silly rabbit - Trix are for kids

Diamond
540 Inlägg
24 augusti 2008
nopp.. ladda ner nod32.  det är den bästa..

I'm Rick James Bitch!

+Uppfinnare+
643 Inlägg
24 augusti 2008
Köp Mac!!!

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Mollllgan
24 augusti 2008
nod32 funkar prima....  Annars e det bara o bita i det sura äpplet o formatera.. +:et är ju då att du har en ny nice fungerande hdd.smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
är de tro samma som jag får upp nu?

kopierat;
Real-time Protection
Real-time Protection has detected a virus, spyware, or other security risk, and performed the action specified. 

.
Action taken: The Quarantine action was unsuccessful. Manually delete the file if you are sure that it is not needed.
.
Incident name: C:\WINDOWS\SYSTEM32\__C00C4870.DAT
Detection name: TROJ_VUNDO.JAA
User name: Cat4
Note: If Search for and clean Trojans is turned on and executed after scanning, click Next to view the final action taken.

över 11 st. började komma upp nu för en timme sen typ.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
24 augusti 2008
Kör nod32 just nu men kan inte hålla med alla nod användare.... jag hade panda förut och det var bättre... men till trådskaparen.... det är inte lätt att veta hur du får bort viruset om du inte namnger det... då det finns massor olika trojaner... alla tas bort på olika sätt. Microsoft har ofta men inte alltid något förslag på hur man ska göra.

274 Inlägg
24 augusti 2008
Audikrille skrev:
Jag har hittat virus i daton. 5st Trojaner!
Hur får jag bort dom utan att radera hårdisken och lägga om på nytt.

Jag har F-Secure Virus program. De hittar på viruset men tar inte bort det!

Hur angriper en Trojan daton? Hur skadligt är det?

MVH
CHRISTER

Använd Spartaner!!!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
hur ska jag kunna rensa detta?

Virus: Win32/TrojanDownloader.Agent.NZH trojan.

Kommentar:
Filen kan tas bort. Det rekommenderas starkt att du tar säkerhetskopior på viktig data innan du fortsätter med rensningen. Uppstod när filen försökte kommas åt av programmet: C:\Program\Mina Program\Internet\Firefox\firefox.exe.

Hur fasen ska man göra en säkerhets kopia på filen utan att viruset kopieras oxå?

Använder Nod32

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 600 Inlägg
24 augusti 2008
ha avast programet ha larmat nu två gånger bara på ett par dagar. jävla virus va me troja.

gör som jag kör gubba racer=)

274 Inlägg
30 augusti 2008
te_wik skrev:
hur ska jag kunna rensa detta?

Virus: Win32/TrojanDownloader.Agent.NZH trojan.

Kommentar:
Filen kan tas bort. Det rekommenderas starkt att du tar säkerhetskopior på viktig data innan du fortsätter med rensningen. Uppstod när filen försökte kommas åt av programmet: C:\Program\Mina Program\Internet\Firefox\firefox.exe.

Hur fasen ska man göra en säkerhets kopia på filen utan att viruset kopieras oxå?

Använder Nod32

Mvh Tommy

Jag rekommenderar Virusprogrammet AVG

Sök