2625
Sök

Utblås framför bakhjul. Lagligt eller inte lagligt?

155 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Jag har funderat på att bygga ett eget system till 940n och har då planer på att göra så att utblåset kommer ut framför bakhjulet. Men jag har hört att detta inte är lagligt, stämmer det? Finns det några mått som måste följas?

MVH: Tobbe

இஇஇ Man lär så länge man leker இஇஇ

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
den får ju iaf inte sticka ut. DEt är det enda jag kan svara på.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

155 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
den får ju iaf inte sticka ut. DEt är det enda jag kan svara på.

Mvh Tommy

Mjo de har ja me hört, men de finns inga mått på hur nära bakhjulet de år vara eller så?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
DEt har jag ingen aning om.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

155 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Hoppas nån annan vet tongue

457 Inlägg
24 augusti 2008
När farsans Mustang skulle reggbesiktas så var det sidespipes på. Det vart att riva ner och bygga det bakåt istället. MEN. Efter reggbesiktningen så är det lagligt med sidespipes igen! Konstigt? Ja, landet heter Sverige!
Senast redigerat av Aern (24 augusti 2008)

1 079 Inlägg
24 augusti 2008
Det går att få lagligt, men vet inte hur. Bäst att ringa bilprovningen å höra...

155 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Okej hehe tongue lite segt å byta system vid bes tongue Men får la kolla me bilprovningen big_smile

Entreprenör
1 784 Inlägg
24 augusti 2008
går inte.alltså regbesikta med det .så länge du har en dörr som går att öppna ovanför...däremot om den e LB-reggad går de bra..om vinkeln på utblåset är 45 grader bakåt..Det vill säga..så va de sist jag diskuterade me SBP..kan ju ha ändrats..
Senast redigerat av mrbuggy (24 augusti 2008)

155 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
går inte.alltså regbesikta med det .så länge du har en dörr som går att öppna ovanför...däremot om den e LB-reggad går de bra..om vinkeln på utblåset är 45 grader bakåt..Det vill säga..så va de sist jag diskuterade me SBP..kan ju ha ändrats..

okay, låter som att ja ska lägga ner de, verkar va mycket strul tongue Får la bygga dubbla bak ist som va min andra plan tongue

Entreprenör
1 784 Inlägg
24 augusti 2008
Tobbe940 skrev:
mrbuggy skrev:

okay, låter som att ja ska lägga ner de, verkar va mycket strul tongue Får la bygga dubbla bak ist som va min andra plan tongue

tycker jag låter klokt..i alla fall på en sån kärra..(enl. min åsikt då förstås)

16 197 Inlägg
24 augusti 2008
du får inte ha de framför bakdäcken om du har du har en 4-dörrarsbil elle cupé med öppningsbara sidorrutor.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mästare
2 947 Inlägg
24 augusti 2008
Någon som har SFROs bok kan ju alltid skriva ner vad där står!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Entreprenör
1 784 Inlägg
24 augusti 2008
evilaudio skrev:
du får inte ha de framför bakdäcken om du har du har en 4-dörrarsbil elle cupé med öppningsbara sidorrutor.

precis...så va de..diskuterade de me SBP..de gick bra me öppningsbara tack vare att chevan va LB-reggad. annars hade de inte gått..

Sök