3753
Sök

vad kostar det att lackera om en hel bil?

40 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
hej 
jag vill bara säga att jag har använt sök funktionen och inte hittat något bra svar så jag frågar istället:)

jag har en Saab 9-3 00.a och har tänkt att köpa kjolpaket från speedparts, så jag undrar ifall en lackerare kan lacka så att de det inte blir någon större nyans skillnad mellan den gamla lacken och den nya.
  och så undrar jag vad det kostar i runda slängar att lackera om en bil med ex.en vanlig metallic färg

Mvh// BioScart

16 197 Inlägg
25 augusti 2008
eftersom bilen e 8 år gammal så e de svårt att få samma nyans på den.   ska du lacka hela bilen samt kitet så får du nog räkna me minst 20.000 om du nu inte känner nån lackerare.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bäst i värla
150 Inlägg
25 augusti 2008
En duktig lackerare kan få lacken på kjolpaketet att se precis ut som bilens lack, förutsatt att bilen inte är matt och jävlig smile

För bara kjolpaketet skulle jag tippa på 6-7 tusen om dom gör allt jobb. För hela bilen är väldigt svårt att säga, demonterar du bilen inför lack, och gör "grovjobbet" så kan du få det billigare, men kalaset börjar vid 15-20 och sen fortsätter det upp emot skyn.

EDIT: Evilaudio var snabbare, den jäkeln wink
Senast redigerat av baerserk (25 augusti 2008)

40 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
okay tack för era snabba svar!

Saab
344 Inlägg
25 augusti 2008
när jag köpte min front la jag till 500 för han kände en lackerare , billigt wink kontaker:P

34 Inlägg
25 augusti 2008
att lacka det du vill är inte något som är svårt jag jobbar som billackerare.

Sök