3752
Sök

Störningar efter montage av slutsteg

10 287 Inlägg
28 augusti 2008
NEEEEEEJJJJ....tongue

Inte förrän han är 110% säker på att jorden till slutsteget är korrekt så att han inte bränner en till stereo.

/Göran

dbjanoz skrev:
Du kan även prova att mata signal från någon annans bilstereo .

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 785 Inlägg
28 augusti 2008
Sharky skrev:
NEEEEEEJJJJ....tongue

Inte förrän han är 110% säker på att jorden till slutsteget är korrekt så att han inte bränner en till stereo.

/Göran

dbjanoz skrev:
Du kan även prova att mata signal från någon annans bilstereo .

Hur fungerar det att man bränner bilstereon? Har aldrig lyckats själv så förklara hur man gör för att få en späningsförande lågnivåingång på slutsteget med dålig jord. Hade inte ens problem med jorden på min rostiga gammla 240 från 83 och 4st analoga slutsteg på 1,5kw var. Så hur lyckas man med dålig jord? Monterar kabelnskon utan att ta bort färgen på möjligtvis

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

10 287 Inlägg
28 augusti 2008
Det är så "enkelt" som glappande jord. Då är den enda jord som finns kvar bakvägen via lågnivåns skärm in i stereon.

/Göran

(Groucho Marx).

x40
1 209 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
det va ingen fel på sterio, allt va jord kabel. så nu funkar allt som d ska, men baselement har problem med!!! kablar som e på elementen går av, dom e för korta? jag tror att den e klen den klarar bara 200watt och jag driver den med en jbl gto 2060 men lådan har jag köpt fördig så jag vet inte om en annan element passar, hjälp om nån kan?

Volvo S40 turbo.

Mekaniker
212 Inlägg
1 september 2008
Sharky skrev:
NEEEEEEJJJJ....tongue

/Göran

Gör man verkligen det då dom inte har samma strömkrets? Alltså att slutsteget i bil nr 1 som har dålig jordkontakt letar sig till jord via signaljorden till stereon i bil nr 2 som delar ut signal till slutsteg i bil nr 1? Tycker att dom inte bör göra det eftersom att stereon i bil nr 2 inte har samma jordkrets som bil nr 1.
Kanske frågar lite bluddrigt men hoppas ni förstår:P

10 287 Inlägg
2 september 2008
Jag tror jag förstår vad du menar men man måste ha samma jordreferens eftersom signalerna i lågnivåkabeln har jorden som referens. Så är det alltid när man har obalanserade signaler.
Skall man kunna ha olika jordreferenser - eller ibland flytande referenser - så krävs balanserade signaler:
http://en.wikipedia.org/wiki/Balanced_audio_connector

/Göran

pontan36 skrev:
Gör man verkligen det då dom inte har samma strömkrets? Alltså att slutsteget i bil nr 1 som har dålig jordkontakt letar sig till jord via signaljorden till stereon i bil nr 2 som delar ut signal till slutsteg i bil nr 1? Tycker att dom inte bör göra det eftersom att stereon i bil nr 2 inte har samma jordkrets som bil nr 1.

(Groucho Marx).

x40
1 209 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Jag tror jag förstår vad du menar men man måste ha samma jordreferens eftersom signalerna i lågnivåkabeln har jorden som referens. Så är det alltid när man har obalanserade signaler.
Skall man kunna ha olika jordreferenser - eller ibland flytande referenser - så krävs balanserade signaler:
http://en.wikipedia.org/wiki/Balanced_audio_connector

/Göran

pontan36 skrev:

vill tacka dej för allt hjälp jag fick av dej... som tur de va att allt va bra, hade helt enkel fel jordkabel, nu kör jag 16mm2 och funkar skit bra, har aldrig vart så nöjd som e idag.....

Volvo S40 turbo.

Sök