3495
Sök

Helt sjukt svårt att sälja bilen!!

25 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Hej!
Är det någon mer än jag som har märkt att det är helt sjukt dött på bilköpar fronten? Jag försöker sälja min bil men det går ej. Jag har en Volvo S40 2.0T – 02. Jag har haft ute den på blocket.se och fått Ett mail på två månader! Prismässigt ligger jag rätt enligt blocket. Har kollat med KVD och finner att jag enligt deras värderingstjänst att jag även där ligger i rätt prisläger dvs 72 000 kr.hmm

Är det någon mer än jag som upplever samma sak?
(Eller är det någon som blev intresserad av att köpa?) (Försöker sälja bilen i alla lägen pga tjänstebil).wink

//N

Kokar ris
923 Inlägg
25 augusti 2008
jo har flera kompisar som har har megaproblem med att sälja bilar på senaste, folk orkar inte med bilar längre???

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

25 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Vet inte vad det kan vara… Det är väll medias påstådda lågkonjunktur? Man spar på alla kronor man har. Eller så kan det vara att det är en mättat marknad kanske?

Down n`out
514 Inlägg
25 augusti 2008
fan..i have the same problem. ingen köper min heller..hadde ute min på annons men fick inte ett enda svar på  2-3 månader

Down n`out

25 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Vad för bil är det du försker sälj??

Filkörning?
852 Inlägg
25 augusti 2008
det e förmodligen bensinprisets fel... sad
folk vill ha bilar som går på luft och gärna splajs nya och jätte billiga... hellst stora och rymliga också... oooooch med bra säkerhet...

rimmar inte direkt sad

25 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Jo det kan heltklart vara sant. Men sanningen är ju en helt annan. Man får ju lite vad man betalar för skulle jag vilja säga. Åker man runt i små bilar som drar luft och kostar inget.. Så har man snålat in på något och det är säkerhet.. Att folk är så dumsnåla!!!

827 Inlägg
25 augusti 2008
det är sjukt svårt om man inte rear ut...

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

7 100 Inlägg
25 augusti 2008
dom bilar jag har vart intreserad av har de vart många som har hört av sej!bråkar ju med flera för att få just den bilenb!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

377 Inlägg
25 augusti 2008
dom flesta siktar nog på lite billigare bilar, samt mindre bilar

25 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Men börjar man rea ut bilarna så kommer många svenskar att få problem med sin ekonomi. oftast har man tagit lån och får man då inte tillbaka pengarna man lagt ut är det riktigt surt...DVS efter att man amorterat på lånet.

Men jag måste säg att jag inte äns har fått ett skambud... Det är otroligt!!!

827 Inlägg
25 augusti 2008
och sen är det så att folk letar efter lågmilare o nyare bilar när det gäller vanliga person bilar!många e rädda o bli påkostade när dom hör 15 20 tusen mil

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

1 024 Inlägg
25 augusti 2008
sälj den inte, styla den å trimma ! det dom är gjorda för..

Allfixare
1 475 Inlägg
25 augusti 2008
Samma problem för mig... Men jag byter ju helst bort min bil mot en anna, men ingen som vill byta mot det jag vill ha tydligen...

Servicerådgivare
715 Inlägg
25 augusti 2008
känner väl samma sak här.. fast man ligger kanske lite högt i pris o får väl sänka om den ska bli såld..

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

341 Inlägg
25 augusti 2008
Tror att det kan vara svårt i den prisklassen om folk vill ta bilen på avbetalning, lättare att gå till en bilfirma då. Det är ju mer pengar än vad de flesta sparar ihopa till. Har man då ingen kontakt med sin bank så orkar nog inte en del engagera sig att ta lån osv utan går till en bilfirma o handlar där, fixar de med lån o allt medans man e säker på att man kommer att få bilen.

1 997 Inlägg
25 augusti 2008
Fick sålt 940n på mindre än ett dygn för ett par veckor sen. Jag trodde definitivt de skulle gå trögare....
smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 augusti 2008
Ni kanske skriver dåliga annonser också med bilder som e dåliga (kvalitet eller visar när ni gör burnouts) eller så?

Toker
491 Inlägg
25 augusti 2008
Sämsta tid och sälja nu egentligen..
Man får hålla i det lite elr. så får man helt enkelt ta och sänka sig till smärtgräns och lite till för att erbjuda något intressant..

Toker Jr 081102

4 299 Inlägg
25 augusti 2008
Kan säga att här e samma problem, försöker sälja 9-5an. Men de e EN person som varit o tittat på den under jag vet inte hur lång tid... Men köparen valde såklart en annan som man klart enligt annonsen såg va ganska hårt körd. Men hade ju gått färre mil, o de e ju de köpare stirrar sig blinda på...

Helt hopplöst e de sad

Sök