Har en fråga angående listerna på en volvo s40 -98 (det gäller ej borttagning av dom, dom trådarna finns redan ) Funderar starkt på att köpa denna, då kommer sidolisterna att ryka direkt, dom andra däremot...
de går å polera upp med bumpershine och liknande produkter du får gnugga ett par gånger
men sen så blir jag förbryllad.. ska an verkligen acceptera rost på en 98:a årsmodell? bilen e ju inte ny står de... nä men den e inte gammal heller.. enligt min åsikt
de går å polera upp med bumpershine och liknande produkter du får gnugga ett par gånger
men sen så blir jag förbryllad.. ska an verkligen acceptera rost på en 98:a årsmodell? bilen e ju inte ny står de... nä men den e inte gammal heller.. enligt min åsikt
jadu 10år gammal bil, klart det kan bli rostfläck om nån tidigare ägare inte skött bilen ordentligt, blivit lacksläpp eller varit mycket vinterkörd. sett bilar årsmodell 03-05 med rost på sig.
Genom att använda värmepistol tricket så blir de riktigt bra, jag var lite skeptisk på de från början, men när jag väl hade prövat de så blev de ett bättre resultat än väntat.
Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
Genom att använda värmepistol tricket så blir de riktigt bra, jag var lite skeptisk på de från början, men när jag väl hade prövat de så blev de ett bättre resultat än väntat.
Tänkte nämna det med men de känns ju inte lika seriöst
Tänkte nämna det med men de känns ju inte lika seriöst
Nja, seriöst och seriöst, ska de vara riktigt gjort så byter man väll ut hela skiten mott splitter nytt.. Eller så tar man den billigare varianten och tar värmepistolen till hjälp. Enligt mig, och säkert många andra, så blir de ett bra resultat.
Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
40k för en bil som "finns lite rost men bilen är ju inte ny".
Hur tolkar man lite rost? Jag tolkar det som att finns där tillräckligt mycket för att försäljaren ska säga det så är han/hon antingen väldigt ärlig eller så förbereder han/hon dig på en riktig chock
Om lacken ser hyfs ut så hade jag lagt energin på inredningen innan jag bråkar med listerna på utsidan (även om de ser tråkiga ut). Tycker att s/v40 inredningen kan se sjukt tråkig ut, och den här bilen är ett exempel (trista färger etc). Men det kanske bara är jag.
Som tidigare talare skrev, så är de grå original. Bilar som har svarta lister original bleks med tiden av t.ex. solens uv-strålar & för stark avfettning...
Har själv haft liknande problem - hittade en tråd från en killel från Götet - där han skrev att man skulle prova med olivolja. Döm om min förvåning då jag provade - listen därbak blev som ny; men jag fick köra ett par tre gånger... Nu verkar det sitta! Prova - tror inte att du blir besviken.
Annars så var 98:an din fin - men blir aningen konfunderad om det "redan" är rost på kärran... Ska inte vara så om man sköter om grejorna, är min åsikt...