Ska köpa mätare till bilen nu och under om Autogauge CLEAR CRYSTAL är något att ha? Eller går dom ofta sönder osv?
problemet är väl snarare att de visar fel. min "skitfina" blackpanelmätare säger 2.2bar laddtryck när Nira i3+ säger 1.8bar... ganska stor felmarginal mao.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
dyrare brukar visa rätt. dock bör man ju referenstrycka sina mätare om man nu är intresserad av exakt laddtryck tex. eller koka vatten och se om oljetempmätaren säger 100C
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
AutoMeter "skall" vara samma som AutoGuage - då de har samma ägare.
AG är inte i närheten av vad AM är, även om dom nu skulle ägas av samma företag så är AG bara kina-smäck (eller taiwan-smäck i det här fallet) men AM är iaf pålitliga grejor.
Har tre mätare från AutoGauge liggandes här hemma och *alla* har trasiga/feltillverkade plastkåpor till nålarna. Alltså plastbiten i mitten som sitter över nålen är kass på alla tre.
Vet inte om jag ska skicka tillbaka skiten och samla ihop pengar för att köpa defi-mätare från ebay eller om jag bara ska stå ut med skiten tillsvidare.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
OJ det här lät ju inte så bra:/ aja då får man sluta snåla och köpa autometer. Eler finns det någon som vet vart man kan få tag i bra och billiga mätare?
Det håller jag med om.... Dock så är jag ganska nöjd med min LTM från KL-Racing (blackpanel), den kostade ~200:- och visst, den skramlar lite, men då jag har musik när jag kör så stör det mig inte, kan hända att den har en felmarginal på ~0.1 bar. Gissar detta eftersom den visar ~0.6 och originaltryck ska ligga på 0.4-0.5
Det är mycket småsaker, men är nöjd med dessa På tal om laddtryck, smyger in en fråga: Min mätare bottnar på tomgång och mätaren har en botten på -1 bar. Vad jag sett på andra mätare så bukar det stå på -0.5-0 på tomgång....
OJ det här lät ju inte så bra:/ aja då får man sluta snåla och köpa autometer. Eler finns det någon som vet vart man kan få tag i bra och billiga mätare?
Mätarna på Kudoz är också ifrån AutoGauge, du kan köpa samma mätare på närmsta biltema.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P