3452
Sök

Vilket material ska man ha för att spackla igen listerna på fronten?!

(none)
1 725 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Hej!

Det är så att jag ska ta bort mina stötfångarlister på min front. Tanken är att jag ska
spackla igen dom.
Men frågan är vad man ska ha för material för de? Ett material som inte spricker efter
man lackat fronten.

Någon som är erfaren i detta eller som vet?

tack på förhand!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

9 108 Inlägg
26 augusti 2008
Tror inte det finns något material som är 100% till såna mjuka originalplastdelar, det mesta spricker. Plastsvets bör vara det bästa men det är inget jag prövat.

1 833 Inlägg
26 augusti 2008
GLasfiberspackel och FInsapckel kanske? Fråga danne han är haj på sånt nu smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 augusti 2008
kan ju alltid plasta ytan sen slipa som faen och sen köra med hagmans stålplast finspackel

junsele
248 Inlägg
26 augusti 2008
glasfiberspackel sen PP elastic kanske

(none)
1 725 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Låter som det finns en del man kan testa men inget som är 100% som sagt. Listskårans djup är i alla fall inte mer än 3mm djup. Så det kanske underlättar lite?

155 Inlägg
26 augusti 2008
Det går ju också att gjuta av fronten så du får en ny i glasfiber. Det kommer ju ta lite längre tid men om det är så att du vill testa lite så har du glasfiber fronten till det samtidigt som du har kvar orginalet.

Kan bli ett roligt och spännande projekt. smile

Golfare
349 Inlägg
26 augusti 2008
för att det inte ska spricka så kan du dra ett varv med glasfiberväv över hela fronten o sen plasta igen listerna innan.. smile

(none)
1 725 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Att linda in den i glasfiber runt om låter som en del extra jobb allt. Är inte det svårt att få det fint då? Känns som eett extrmt stort extra jobb för att täcka dessa lister. Men det där med att plastsvettsa tycker man ska gå,. Frågan är hur man ska göra det där?

Sök