Tänkte jag lägger ut en projekttråd för att dela med mig av vad jag sysslar med just nu och för att få lite push, idebyten och inspiration för att orka
Ett konstant nedrivande har det varit sedan jag började med Hondan, från början var tanken att jag bara skulle fräscha till den lite lätt och sälja iväg den, men det förändrades snabbt. Jag o lite vänner funderade på att köra bus och bankörning mycket nästa år så det var den vägen jag skulle gå då, ingen finnish bara tuta o köra typ
men nä så blev det inte heller utan här står jag nu med en totalt isär plockad Honda Civic som istället kommer bli i helt mint condition med nyrenoverad motor och totalt genomgången kaross med nylack och allt där till.
Egentligen är det bara att följa bilderna i tråden för att se vad som händer och sker.
---
Så här såg bilen ut när jag precis kommit hem med innan jag hunnit gå lös på den.
Så här såg bilen ut idag, innan jag lämnade iväg den för skärmkantsbyte, här fuskas det inte med spackel, här byts plåten ut av en certifierad plåtslagare.
Här gör vi en pappersmall för plåten som ska skäras ut för att passa på bagageluckan, Martin polarn som får vara modell då jag får hålla kameran under korttagningarna.
Här har vi plåten som ska skäras ut.
Och Här är luckan, all rostig plåt är bortkapad så rostfrilucka nu.
Och nu är plåten dit svetsad.
Här spacklar jag upp luckan för att få till rätt form på den.
Bilen har nu fått sina nya skärmkanter bak, så nu är all plåt på bilen frisk igen
Här spacklar jag till skärmarna bak för att få till formen och så.
Byggde ihop cup-speglar med originalspegelfäste från originalspegel som vi kapat isär, till en annan honda eg
imorgon blir det att slipa till svetsarna o börja spackla till luckan.
hoppas de är lite intressant?
---