Ska byta ut sista ljuddämparen på min bil och undrar om det är helt fel att sätta en japsdämpare på den eller om jag ska välja en 2,5" simonsdämpare. Fördelen med japs är ju att man kan trycka tbx ljuddämpningen i japsdämparen om man blir trött på ljudet. Plus vad säger besiktningen om japs eller sportdämpare?
ingen japs!. dom hör hemma på japs bilar. Så det skulle nog bli 2.5"simons. Själv blir det att byta hela avgassystemet till ett mongoose system om det går sönder nåt.
ingen japs!. dom hör hemma på japs bilar. Så det skulle nog bli 2.5"simons. Själv blir det att byta hela avgassystemet till ett mongoose system om det går sönder nåt.
hmmm låter som ett stort ringande INTE JAPS hehehe aja låter fler säga sin mening, håller igentligen med om att japsdämpare ska sitta på en japsbil men jag gillar tanken att kunna få den tyst igen utan att byta allt men som sagt jag vet inte själv ännu så kom med fler kommentarer, gärna för och nackdelar med dom 2 olika (om det nu finns)
Om jag väljer simonsdämpare kan jag då ha ett rund ändrör utan att det ser ut som en japs??
Jag köpte en halvsats från BSR 2,5" till min Saab, blev riktigt nöjd med ljudet. Hade faktiskt en japs på den innan men jag ledsnade på att det lät så förbannat.
Jag tackar för allas personliga åsikter, har gjort om en bild på min mondeo i photoshop med japsdämpare o det blev inte så snyggt så nu medelar jag alla japshatare att det blir en 2,5" simonsdämpare.
Fick in en st220 på jobbet igår med ett Milltek avgassystem från främre rören och ett sånt kan jag rekomendera om du vill riktigt härligt ljud, lät mer som en Ferrari än en Ford .
Slängde själv på ett Simons rostfritt sportsystem idag och jag är nöjd. Lika bra passform och kvalité som det förra Simonssystemet jag köpte till min förstabil