2622
Sök

Anten på Saab 900SE 2,0T -97 har fastnat.

89 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
På Saab 900 så ska antennen åka ned automatiskt när du stänger av tändningen alt. sterion.

Detta gör min till viss del. Men det låter just som att motorn kuggar över när den ska dra ned den sista sektionen.
Är det någon som varit med om detta?

Några tips på vad jag ska göra.
Har försökt med följande.

* 556 rostlösning.
* Rucka lite på den och försöka trycka (dock inte våldat)

Snabba tips som är bra skulle kunna belönas med banan kola.

268 Inlägg
28 augusti 2008
har exakt lika dant på min 900 -97a, å de jag gjorde va å koppla en strömbrytare till antennen som gör att den bara går upp när jag vill smile lyssnar så sällan på radio så.. har provat en hel del för att få upp den helt men inget har funkat(inkl mycke våld). så det blir väl å köpa nytt på saab

89 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Ja jag vet inte. Men det som är lite tråkigt med min är att den inte åker ned hela vägen. den står upp som en liten flörp.

Men du har samma som mig att det låter som att den kuggar över när den kommer i över / botten läget ?

C(^^,)
453 Inlägg
28 augusti 2008
köp en billig skit från biltema eller nått. Då ALLA el antenner pajjar efter ett tag så ingen idee att lägga 800kr på en antenn när du får samma skit från biltema för ca 2-300 .

89 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Nej så kan man inte göra. Håller på att allt som ska ha på bilen ska fungera och se bra ut. Men jag får helt enkelt försöka att plocka bort motor och allt och fixa till det.så svårt kan det inte vara.

Biltema där köper man spolarvätska och putsdukar ^^

629 Inlägg
28 augusti 2008
Hade en Biltema-antenn på min 900, funkade alldeles utmärkt! Inga problem med att den kärvade eller så! Och bra mottagning...

Sök