3271
Sök

Polaren kom hem i en enda röra datorer hårddiskar borta

406 Inlägg
29 augusti 2008
Edil_ skrev:
coffe.dk skrev:
Edil_ skrev:
Ärligt, skulle polisen springa in i mitt hus när jag inte är hemma, rota igenom alla mina ägodelar, och beslagta datorer, mobiler, hårddiskar, cd/dvd-skivor m.m. Och inte höra av sig på något sätt utan bara lämna en jävla lapp. Hade dom fått en FET stämning på sig gällande olaga intrång/hemfridsbrott.

"7 § Vid husrannsakan skall såvitt möjligt ett av förrättningsmannen
anmodat trovärdigt vittne närvara. Förrättningsmannen äge anlita
erforderligt biträde av sakkunnig eller annan.

Den, hos vilken husrannsakan företages, eller, om han ej är tillstädes,
hans hemmavarande husfolk skall erhålla tillfälle att övervara
förrättningen så ock att tillkalla vittne, dock utan att undersökningen
därigenom uppehålles.
Har varken han eller någon av hans husfolk eller
av dem tillkallat vittne närvarit, skall han, så snart det kan ske utan
men för utredningen, underrättas om den vidtagna åtgärden." (Men han skall fortfarande vara medveten om att husrannsakan kan komma att ske).

Står i svensk lag, var bara tvungen att söka lite på det hela...

Den där texten uppfattar jag iofs som att han skall underrättas i efterhand om han inte är hemma.

Det vore ju jävligt dumt om polisen inte fick göra husrannsakan bara för att någon inte är hemma.
Och ännu dummare vore det ju om polisen skulle vara tvungen att meddela den misstänkte innan de gör husrannsakan??

Har för mig att jag läste något om att man skall bli meddelad, om inte annat innan dom går in i huset. Behöver ju inte vara en vecka i förväg .. Det känns inte rätt.. Och defintivt inte åt "småbrott". Men aja, polisen har väl full makt till det mesta..

sedan får väl inte polisen göra husransakan om INTE brottet i fråga är starkt nog för fängelse. dvs för tv licens och liknade får man inte gåin (inte tillräckligt allvarligt!)  Den som vet mer får gärna rätta mig smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Lidhultare.
325 Inlägg
29 augusti 2008
kan man få reda på vafan som händer med snubben då? trött på att vänta nu!

-Twiajävlen-

Zzzz
937 Inlägg
29 augusti 2008
blacken skrev:
Edil_ skrev:
Ärligt, skulle polisen springa in i mitt hus när jag inte är hemma, rota igenom alla mina ägodelar, och beslagta datorer, mobiler, hårddiskar, cd/dvd-skivor m.m. Och inte höra av sig på något sätt utan bara lämna en jävla lapp. Hade dom fått en FET stämning på sig gällande olaga intrång/hemfridsbrott.

"7 § Vid husrannsakan skall såvitt möjligt ett av förrättningsmannen
anmodat trovärdigt vittne närvara. Förrättningsmannen äge anlita
erforderligt biträde av sakkunnig eller annan.

Den, hos vilken husrannsakan företages, eller, om han ej är tillstädes,
hans hemmavarande husfolk skall erhålla tillfälle att övervara
förrättningen så ock att tillkalla vittne, dock utan att undersökningen
därigenom uppehålles.
Har varken han eller någon av hans husfolk eller
av dem tillkallat vittne närvarit, skall han, så snart det kan ske utan
men för utredningen, underrättas om den vidtagna åtgärden." (Men han skall fortfarande vara medveten om att husrannsakan kan komma att ske).

Står i svensk lag, var bara tvungen att söka lite på det hela...

Men nu så hör det till bilden att Svensk polis och sk rättsväsendet gör precis vad fasen dom vill utan hänsyn till lagar och regler och internationella överenskommelser om "individens rättigheter och integritet"..

Eller så läser du meningen efter det Edil fetmarkerade så ser du att han inte måste vara hemma när husrannsakan genomförs.

Gujen skrev:
sedan får väl inte polisen göra husransakan om INTE brottet i fråga är starkt nog för fängelse. dvs för tv licens och liknade får man inte gåin (inte tillräckligt allvarligt!)  Den som vet mer får gärna rätta mig smile

Det stämmer.
Senast redigerat av coffe.dk (29 augusti 2008)

blacken
29 augusti 2008
Eller så läser du meningen efter det Edil fetmarkerade så ser du att han inte måste vara hemma när husrannsakan genomförs.

Det förändrar inte det faktumet att Svensk polis och myndigheter kör sitt eget "race" oavsett egna och internationella överenskommelser om individens rättskydd och integritet..

SQ
1 343 Inlägg
29 augusti 2008
tidningar kan skriva ALLT...

ja blev och 4 till blev åtalade för sexuellt ofredande med döda djur kroppar för att vi jobbade på ett slakteri..
sen vart de polis, rättegång å hela fadderullan.. sen när alla väl har grävit i de så är de aftonbladet som hittat på lite extra saker..  så tidningar kan skriva precis ALLT...
men sånna rubriker får MÅNGA tittare..men dom saboterar mkt för den drabbade....
vart givetvis frikänd, samt alla andra..

men som sagt.. lite inte alltid på tidningen.. dom kan hitta på mkt!

Ljudnörd!

2 594 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
hej kan medela att min polare är frisläppt nu fri från misstankar de är allt jag kan säga för att respektera honom och hans familj

han mår jävligt piss just nu och känner sig kränkt han har fått suttit 24timmar i häktet utan att få veta nått vad som händer i princip han har heller inte fått ringa hem till sin familj vilket jag tycker är sjukt.

kan ochså tillägga att  de tidningarna skriver stämmer inte ett piss kan jag säga helt sjukt nu när man vet,  det är mycket skit tidningar kan skriva utan att dom vet sanningan

får ursäkta diverse stavfel till alla språkpoliser på garaget hoppas ni kan fatta va jag skriver

over and out

Fire And Silk
2 254 Inlägg
29 augusti 2008
skönt, att det inte var din polare smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Saab
344 Inlägg
29 augusti 2008
varför åkte han in då?!

Avstängd
962 Inlägg
29 augusti 2008
-Mackan- skrev:

Mvh Markus

Hur vet du det?

vinnarskalle!
907 Inlägg
29 augusti 2008
prodrive skrev:
-Mackan- skrev:

Mvh Markus

Hur vet du det?

Skönt att det inte var jag, säger jag. lol
DC++ var det länge sen man slutade med. Torrents ska det vara.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 augusti 2008
Casy:
Antar att det är du som är den mystiske polaren? Skönt att det inte var du isf smile Fy fan att bli anklagad för en sån sak och veta att man är oskyldig. Hoppas allt ordnar sig.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Teddan
2 495 Inlägg
29 augusti 2008
hoppas du är oskyldig och att det går bra för dig.

är misstankarna borta eller har dom släppt dig ändå ?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Tomten
1 065 Inlägg
30 augusti 2008
såg nu att dom gripet än 19 åring också.

Sen lita aldrig på tidningarna, dom skiver vad fan dom vill.

253 Inlägg
31 augusti 2008
Nära skjuter ingen bäver..

VW-nörd?
4 332 Inlägg
31 augusti 2008
Casy skrev:
prodrive skrev:
-Mackan- skrev:

Mvh Markus

Hur vet du det?

Skönt att det inte var jag, säger jag. lol
DC++ var det länge sen man slutade med. Torrents ska det vara.

Och Torrents skyddar dig från å åka fast för det tråden handla om? Isf har du itne läst nåt i den tongue

13 Inlägg
31 augusti 2008
ghost_boy83 skrev:
hej kan medela att min polare är frisläppt nu fri från misstankar de är allt jag kan säga för att respektera honom och hans familj

han mår jävligt piss just nu och känner sig kränkt han har fått suttit 24timmar i häktet utan att få veta nått vad som händer i princip han har heller inte fått ringa hem till sin familj vilket jag tycker är sjukt.

kan ochså tillägga att  de tidningarna skriver stämmer inte ett piss kan jag säga helt sjukt nu när man vet,  det är mycket skit tidningar kan skriva utan att dom vet sanningan

får ursäkta diverse stavfel till alla språkpoliser på garaget hoppas ni kan fatta va jag skriver

over and out

om man läser hur texten är skriven så står det ju relativt klart varför killen blev häktad

2 594 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Axeteg skrev:
ghost_boy83 skrev:

over and out

om man läser hur texten är skriven så står det ju relativt klart varför killen blev häktad

ja det hymlar jag inget om de va att han va anklagad för att ha kollat när två tio åringar strippa i camen  eller va dom nu gjorde men de va inte han så nu vet ni

414 Inlägg
31 augusti 2008
man kan ju flytta till tyskland .
ska ju vara en del av landet där det är helt lagligt att tanka hem för eget bruk smile

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t

Sök