2873
Sök

Vart sitter tomgångsmotorn på en MB c200 -94?

46 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
#1
hej har en mercedes c200 -94 som när man nystartat den har kass tomgång men sedan när man kört i ca fem minuter går den klockrent.
vad kan det vara för fel?
Senast redigerat av mbc200 (25 april 2009)


Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
2 september 2008
#2
vet inte om det sitter nån tomgångsmotor på din motor men det skulle kunna vara den som är dålig eller bara behövs rengöras..


1 570 Inlägg
2 september 2008
#3
Hur går det att köra den de första minuterna?? Stryps den?

46 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#4
Den dör som bara tills den är varm alltså den har ingen tomgång alls annars går den väl bra förutom att den går lite ryckigt.
Finns det någon annan som vet om den modellen har någon tomgångsmotor och om det är det som kan vara felet?


Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
3 september 2008
#5
kan lyssna med dom på jobbet o svara ikväll..


403 Inlägg
3 september 2008
#6
Kan tomgångsmotorn eller en vakkum läcka!

46 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
#7
okeej tack så mycket för svaren vaccum läcka är det inte. Tomgångsmotorn kan det vara, har aldrig tidigare hört talas om den så därför har jag ingen aning om var den sitter så om någon väldigt sjusst person skulle kunna säga vart den sitter skulle jag bli väldigt glad gärna om det finns någon sprängskiss?
Men om det skulle vara tomgångsmotorn är det inte så att det hela tiden är dålig tomgång eller kan det vara som det är på min?


Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
12 september 2008
#8
Tomgångsmotorn jobbar mest när motorn är kall.. Jobbar även vid varm motor men motorn går någorlunda jämt när den är varm ändå utan tomgångsmotor..

Visst går det en slang över ventilkåpan på din motor? Är 99% säker på att tomgångsmotorn sitter i ditt gasspjäll.. prova ta bort slangen och gör rent i spjällhuset.. Kan vara att den behöver omprogrammeras eller så är den trasig men inte tänder motorlampan..
Senast redigerat av g-man (12 september 2008)



Sök