3261
Sök

Lackskada på dörren!

571 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Var i västerås igår och efter jag hade käkat mat så såg jag att nån idiot hade smällt upp dörren mot min dörr..... Nån som har nå tips om hur man kan fixa det? lackstift är det ända ja kommer på..
http://www.garaget.org/?car=41954&image=902404
Senast redigerat av _Persson_ (6 juni 2008)

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
6 juni 2008
inga tips men vill bara säga att det är tragiskt!

har fått några bulor av inkompetenta klantarslen som tror att de är ensamma på parkeringen.
Senast redigerat av psi (6 juni 2008)

194 Inlägg
6 juni 2008
lämna alltid minst en fru i bilen med hagelgevär när du parkerar söder om stor-ån, pelle

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
6 juni 2008
Pensligt blir sådär. För att få skadan osynlig är det lackbättring som gäller(paint-repair).

Lycka till!

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

571 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Det är tragiskt... Paint repair är väll typ lackstift?. Får lov å bli det, bättre än inget.
Tack för alla svar.

Billackerare
365 Inlägg
6 juni 2008
_Persson_ skrev:
Det är tragiskt... Paint repair är väll typ lackstift?. Får lov å bli det, bättre än inget.
Tack för alla svar.

nee paint repair då lackar dom en yta som inte är större än ett A4 sen polerar dom hela dörren o du kommer inte se att de varit en skada där, de hade jag gjort istället för lackstift..lackstift e klåp..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

455 Inlägg
6 juni 2008
Crazygreek skrev:
_Persson_ skrev:
Tack för alla svar.

nee paint repair då lackar dom en yta som inte är större än ett A4 sen polerar dom hela dörren o du kommer inte se att de varit en skada där, de hade jag gjort istället för lackstift..lackstift e klåp..

vad kostar inte det ? har aldrig hört om det men har svårt att tro att det inte syns något! lackstift med liten pensel funkar bra men man ser ju att det är en skada där men det kostar ju inte många kronor
folk som inte kan hålla i dörren blir man så jävla trött på!

>syns man inte finns man inte<

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
6 juni 2008
Räkna med 1200- 2000:- för paint-repair.

1 311 Inlägg
6 juni 2008
mao billigare att lacka om hela dörren om du gör underarbetet själv!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
6 juni 2008
Corpze skrev:
mao billigare att lacka om hela dörren om du gör underarbetet själv!

Inte direkt. Ställtid på 1½ timdebitering och dom flesta tar ca 830:- +moms/timmen. Sen ca 600:- kostar det att lackera dörrytan.

Så även om man skulle plocka ner dörren själv och slipa ytan så blir det troligen inte billigare. Sen är det få som vet hur man gör rätt förarbete så en seriös lackerare vill ta på sig jobbet.

En snabb skadekalkyl här:
Plåtjobbet:
Demontering och montering för utvändig lackering- 680:-

Lackjobbet:
Ställtid 151 perioder. Räknad med 830:- +moms i timmen- 1566:-
72 perioder för lackytan på dörren mellan begränsning(över list)- 747:-
Specialmaskering för dörrutelisten som jag har för mig popnitas inneifrån. 20 perioder- 207:-

Totalt 3200:- för hela arbetet om man inte gör något själv.
Senast redigerat av Speedman (6 juni 2008)

Billackerare
365 Inlägg
6 juni 2008
corollaistheshit skrev:
vad kostar inte det ? har aldrig hört om det men har svårt att tro att det inte syns något! lackstift med liten pensel funkar bra men man ser ju att det är en skada där men det kostar ju inte många kronor
folk som inte kan hålla i dörren blir man så jävla trött på!

de beror på var man bor bor man i en större stad så finns "paint repair" me all säkerhet, e man ute i "vishan" då finns dom inte för där tjänar dom ju inga pengar, detta e ju deras levebröd o göra bättringar inte större än ett A4a o de blir ingen nyans skillnad..o de finns så bra skarvförtunningar nu så när dom polerar ytan så syns de inget..

men som SPEEDMAN säger räkna med 1200-2000 de e ju fortf. billigare än självrisken till exempel..
bra räknat av dej SPEEDMAN  de e runt dom pengarna fast ja tror ändå vi e lite dyrare där jag jobbar...

vill man att bilen ska se fräsh ut så e lackstiftet de sista alternativet..av antingen lacka om dörren eller just "paint repair"..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

571 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Hmm, ca 1500 skulle dom ha för att lacka ovansidan på dörren här. Jag har ett lackstift, vet att det inte blir så jätte bra men har ingen lust att lägga så mycket pengar. Å sen så ska jag sälja bilen i slutet på sommaren...
jag tackar för alla svar! Har ja lärt mig nå nytt också om det där paint repair. bra å veta:)

20 Inlägg
6 juni 2008
_Persson_ skrev:
Var i västerås igår och efter jag hade käkat mat så såg jag att nån idiot hade smällt upp dörren mot min dörr..... Nån som har nå tips om hur man kan fixa det? lackstift är det ända ja kommer på..

De gånger jag fått märken på bilen som syns mer än vad jag vill, har jag låtit en lackerare kolla
på det och snygga till.E nog det enda sättet att få det riktigt bra gjort..
Lycka till..

571 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
andya4 skrev:
_Persson_ skrev:

De gånger jag fått märken på bilen som syns mer än vad jag vill, har jag låtit en lackerare kolla
Lycka till..

Aa ja hörde med en, antingen lacka över just det, eller hela dörren.

38 Inlägg
6 juni 2008
_Persson_ skrev:
Tack för alla svar.

har du lite fingerkänsla så slipa å spackla djupet, lacka hela dörren me burk, lägg ett tjockt lager klarlack å slipa det jämnt med väldigt fint våtslippapper, bättre eventuellt på klarlacken efter det å slipa igen.

Billackerare
737 Inlägg
6 juni 2008
Annars kan du höra av dig till mig så kan jag fixa det för runt 1000:-. smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

20 Inlägg
6 juni 2008
_Persson_ skrev:
andya4 skrev:
_Persson_ skrev:

Lycka till..

Aa ja hörde med en, antingen lacka över just det, eller hela dörren.

'

Ska du slippa nyansskillnader e det nog bäst med hela dörren..då blir det som bäst..
Kostar lite mer,men då slipper du reta dig på ett"halvdant" jobb.
Jag vet att jag hade gjort det iaf..

Konstruktör
1 053 Inlägg
7 juni 2008
Jag hade ett par rostskador på bildörrarna som jag slipade ner och lackade.
Det var ju iofs fel färg. Men man såg att det aldrig skulle bli bra och bara lacka de små ställerna.
Så jag har nu slipat ner hela dörrarna under listen och grundat dem.

Blir ju lite mer "enhetligt" om man säger så.

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
7 juni 2008
andya4 skrev:
Ska du slippa nyansskillnader e det nog bäst med hela dörren..då blir det som bäst..

Hjälper tyvärr inte om man skulle lackera hela dörren över list. Då skadan är precis framför bakdörren/bakskärmen så kommer möjlig nyansskillnad ändå synas om man inte lägger meryta på bakdörren/bakskärmen också.

20 Inlägg
7 juni 2008
Speedman skrev:
andya4 skrev:

Hjälper tyvärr inte om man skulle lackera hela dörren över list. Då skadan är precis framför bakdörren/bakskärmen så kommer möjlig nyansskillnad ändå synas om man inte lägger meryta på bakdörren/bakskärmen också.

Sant..den jag hade var mitt på..var nog lite lättare då

Sök