3286
Sök

teoriprovet på vägverket?

39 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
e det nya regler på det där med teoriprovet på vägverket? har hört att om man skriver det nu efter den siste mars så får man uppkörningstid samma dag å så gäller teorin bara i två månader från att man klarat det.... e det så??

Gör jag detta så göra jag inget annat dumt

16 Inlägg
28 mars 2006
Jag har inte hört ngt om denna nyhet... jag tror nog inte att det är så. det brukar vara aslång kö till både teori och uppkörning.. fick själv vänta två månader.

Saab 900 turbo se -94
just nu original men det kommer hända grejer

433 Inlägg
28 mars 2006
Det mesta som sägs om det där är väl bara snack..jag fick höra att om man fick körkortet i år så skulle man få provotid på 5 år istället för två, så jag ringde och fråga. Men det hade dom aldrig hört talas om sa dom.  Jag fick körkortet i november utan att det var någe skumma ändringar. Har flera kompisar som fått det i år utan att det har varit några ändringar. Även hört att man var tvngen att köra upp inom ett halvår efter det man klarat uppskrivningen, men det har vi kollat upp (för flickvännen skrev upp i januari så hon blev lite stressad tongue ) men det är fortfarande ett år där med.

Så det är samma som förut..man måste vänta hur länge som helst på att få en uppkörningstid..jag skulle få vänta i 2månader om jag skulle ta i samma stad jag bor i, men boka jag en tid 5mil söderut kunde jag få dagen efter i princip, bokade om 4 ggr och fick körkortet 8dagar efter jag fyllde 18 big_smile

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
28 mars 2006
nej detta stämmer inte

draminbil.nu
1 382 Inlägg
28 mars 2006
FEL det är på tal om att det ska bli så men inget bestämt och det lär det inte heller bli på ungefär 23445429 år..
Samma som med prövotiden!

39 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
ska prövotiden bli ändrad till 5 år?! det e ju nästan värre än det med teorin ju!! hoppas bara att reglerna inte ändras innan jag fått min lapp:P

kungen
31 Inlägg
28 mars 2006
uppkörning å teori kan du göra samma dag efter första maj!!

Maizer
28 mars 2006
Lakestone skrev:
uppkörning å teori kan du göra samma dag efter första maj!!

Säker på det? Det låter ju isåfall skitbra! big_smile

Kinna
146 Inlägg
28 mars 2006
Det stämmer att efter 1 maj ska du göra teoriprovet och uppkörningen på samma dag. sen så klart kommer det fler regler efter hand som tex. 5år prövotid,men detta ska gälla senast 2012 sa dom,så det är gott om dit kvar smile

433 Inlägg
28 mars 2006
Kan man inte göra d idag? Eller är det att man måste vänta ett dygn?

Audiförare
51 Inlägg
28 mars 2006
Det ska bara provas i några orter de där med teori och uppskrivning samma dag. Det är 7 eller 8 orter i sverige bland annat borås, ulricehamn, luleå och ngra fler ställen.

Jag säger bara en sak, det vill gärna bli bra:)

39 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
det här med att göra teori å körprov samma dag, tänk om man klarar teorin å kuggar uppkörningen... hur länge är teorin giltig då?

Carpenter
310 Inlägg
29 mars 2006
1 år gäller teorin!

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

54 Inlägg
29 mars 2006
Hej.

Från första mars så skriver du och kör upp på samma dag, kör du på ågot av proven så gäller den andra delen i två månader sen får du göra om båda. Detta gäller dock endast i Växjö och 2 eller 3 andra orter i Sverige som en test.

Mvh

Grabbar med smak kör bilar utan tak..

355 Inlägg
29 mars 2006
yngwe skrev:
Hej.

Från första mars så skriver du och kör upp på samma dag, kör du på ågot av proven så gäller den andra delen i två månader sen får du göra om båda. Detta gäller dock endast i Växjö och 2 eller 3 andra orter i Sverige som en test.

Mvh

Så nu får du öka om du ska köra nån Saab räcer i sommar...

Mvh Jonas

Mvh Jonas

Sök