3434
Sök

Saab 93 SS ang Chip Fråga!

78 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Hejsan funderar nu på att chippa/PPC på min 93 vector 03 175hk, Men frågan är vad man ska välja, Bsr känns ju skönast för dit är det inte så långt att åka men dem kör med PPC ? Medan Nordic kör Styrbox och ligger lite längre bort. Någon som har chippat sin 93 ss som kan ge lite tips? Sen det att Bsr säger att man har "183hk" Orginal och får 204hk efter PPC, medans Nordic ger 210hk. Vilket hade ni rekomederat?
Gärna lite råd:)

MVH   Niclas

2 164 Inlägg
10 juni 2008
I 93ss fall säger jag Maptun eller Nordic för dom vet begränsningarna mer på bilen och att få ut 240 hk på steg 1 låter i mina öron för mycket. Hör med nån av dom så får du bättre råd om din bil och vad som behövs göras med den!

MVH

F

79 Inlägg
11 juni 2008
Kör en chippad 9-3 2.0t från bsr, fungerar mycket bra! Går som ett skott smile Rekomenderas starkt, dock itne testat dem andra.

8 883 Inlägg
11 juni 2008
Finns flera fördelar med PPC använder själv en i min, man kan lätt byta tillbaka till original på 4min om man så önskar. Vill man gå vidare till steg 2 eller 3 så kostar nya programvaran 1500:-.

Och råkar verkstaden lägga in original prg så kan man lätt ordna till baka det rätta.

Vilken du ska välja är upp till dig, mitt råd är att du kollar med dom olika leverantörerna om vad som passar dig.

Speedparts säljer BSR´s PPC så det är hugget som stycket vilken av dom 2 du väljer sedan finns Nordic och Maptune.

Lycka till!

Fotograf på tierpidag.se

8 883 Inlägg
11 juni 2008
Fredrik-79 skrev:
I 93ss fall säger jag Maptun eller Nordic för dom vet begränsningarna mer på bilen och att få ut 240 hk på steg 1 låter i mina öron för mycket. Hör med nån av dom så får du bättre råd om din bil och vad som behövs göras med den!

MVH

F

240hk steg 1 gäller väll 210hk original roll

Fotograf på tierpidag.se

78 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Ok tack för tipsen:-) Blir nog en PPC från BSR då! och hoppas på bästa resultat(=,
Hamilton är det inte samma program vara steg 1 och steg 2? eftersom steg 2 är ju bara 2.5" från katten? För planerna är ju då ett Öppet Filter, 2.5",Steg 1

MVH Niclas

8 883 Inlägg
11 juni 2008
XioBe skrev:
Ok tack för tipsen:-) Blir nog en PPC från BSR då! och hoppas på bästa resultat(=,
Hamilton är det inte samma program vara steg 1 och steg 2? eftersom steg 2 är ju bara 2.5" från katten? För planerna är ju då ett Öppet Filter, 2.5",Steg 1

MVH Niclas

Ja det är samma prg i steg 1 och 2
ang öppet filter så tänker jag inte ens kommentera det roll

Fotograf på tierpidag.se

Sök